تعریف جذب و استخدام

دوشنبه 8 فروردين 1401
5:11
هانری

تعریف جذب و استخدام

تمامی شرکت ها و سازمان های خصوصی معمولاً به دنبال بهبود پیشرفت کارشان هستند که این کار تنها با در اختیار گرفتن نیروهای متخصص و ماهر امکان پذیر است سازمان ها همواره به دنبال افرادی هستند که ماهر و کاملا انعطاف پذیر بوده و خود را با شرایط کار تطبیق دهند و نهایتاً اینکه برای مجموعه سودآور باشند.

یکی از مهم‌ترین قسمت های شرکت و سازمان ها، نقش منابع انسانی و به کارگیری نیروی متخصص است یا به عبارت دیگر بخش استخدام و صدور آگهی استخدام برای نیازمندی های شغلی است. اگر در این بخش فعالیت ها به صورت اصولی و حرفه‌ای انجام شود، نیروی کار بسیار پویا و فعالی به مجموعه اضافه خواهد شد که در ازای دریافت دستمزد، سود آوری بسیار بالایی برای شرکت‌ها خواهد داشت.بنابراین استخدام و جذب نیرو توسط شرکت های دولتی و خصوصیمی‌تواند در آینده کشور و همچنین سازمان های مورد نظر تاثیر بسزایی داشته باشد. در مورد استخدام های دولتی اغلب پذیرفته شدن در این گونه شغل ها با برگزاری آزمون های استخدامی همراه است.

دلیل هماهنگی و یکپارچه سازی شیوه های استخدام دولتی معمولا این است که در مجموعه ها و سازمان های خصوصی معمولا خود کارفرما مشخص می کند که چه نیرویی برای شرکتش مناسب و کارآمد است و کارکرد فرد استخدامی تاثیر مستقیمی بر سود مجموعه دارد اما در استخدام های دولتی چنین نیست. اگرچه اما ممکن است که سود و زیان بر عملکرد افراد تاثیر خاصی نداشته باشد اما به کارگیری افراد غیرمتخصص و غیرحرفه‌ای باعث بروز مشکلات و تخلفاتی می شود که سازمانهای دولتی بایستی بر آن ها نظارت داشته باشند.

منبع : https://job2call.ir


[ بازدید : 480 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موزیک جدید ایرانی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]