شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

موزیک جدید ایرانی

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

موسیقی چیست؟

موسیقی چیست؟ | درباره موسیقی، موزیک و تاریخچه و انواع آن

موسیقی چیست؟ در واقع بین هفت هنر اصلی انسان موسیقی در جایگاه اول قرار دارد، البته بعضی نقاشی و طراحی را اول می دانند اما فهرست ها موسیقی را در جاگاه اول قرار داده اند، موسیقی هنر بیان و انتقال احساس از طریق صوت و آوا اسـت، مثل نقاشی کـه انتقال و بیان احساس از طریق کشیدن طرح ها اسـت و یا سینما کـه بیان و انتقال احساس و پیام خاصی از طریق عکسهای می باشد.

هفت هنر برتر انسان:

هنر اول= موسیقی

هنر دوم= حرکات نمایشی و رق

هنر سوم= هنرهای ترسیمی، «نقاشی ، خطاطی و …»

هنر چهارم= هنرهای تجسمی، «معماری، مجسمه سازی ، شیشه گری و …»

هنر پنجم= ادبیات «نویسندگی، شامل شعر ، داستان ، فیلمنامه و…»

هنر ششم= هنرهای نمایشی، تئاتر و …

هنر هفتم= سینما

برای دانلود آهنگ جدید از تمامی سلیقه ها به سایت آهو موزیک مراجعه کنید.

معرفی مراکز خرید استانبول

تور استانبول عموما در بین گردشگران ایرانی مقصدی مناسب برای خرید محصولات اورجینال و برندهای لوکس خارجی محسوب می شود. سالانه میلیونها نفر از سرتاسر جهان تور استانبول را برای سفر به کشور ترکیه انتخاب میکنند. استانبول شهری است که تنوع فوق العاده ای از پاساژها و مراکز خرید لوکس و بسیار گران قیمت و همینطور مال ها و فروشگاه های زنجیره ای ارزان و مقرون به صرفه در آن وجود دارند. پس اگر تصمیم دارید برای تور استانبول بلیط هواپیما تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با ارزانترین و گرانترین مراکز خرید در تور استانبول آشنا شوید.

همانطور که بالاتر اشاره کردیم استانبول تنوع فوق العاده ای از فروشگاه ها و مراکز خرید ارائه می کند بنابراین برای هر نوع سلیقه و بودجه ای در این شهر بزرگ نقطه ای برای خرید پیدا می شود. ما ابتدا مراکز خرید ارزان قیمت و مقرون به صرفه در تور استانبول را معرفی می کنیم و پس از آن به معرفی مراکز خرید لوکس و کمی گران قیمت تر خواهیم پرداخت.

مراکز خرید ارزان قیمت در تور استانبول

شما می توانید بلیط هواپیما تهران استانبول را خریداری و برای دسترسی به بهترین محصولات از برندهای ترکی و همینطور برندهای مطرح صنعت مد و پوشاک به استانبول بروید، اما شاید هم تصمیم دارید تا در مراکز خرید این شهر محصولات ارزان اما اورجینال پیدا کنید. تور استانبول دست شما را باز خواهد گذاشت.

منبع

معرفی وب سایت ماهان موزیک

در وب سایت ماهان موزیک این امکان را خواهید داشت تا جدیدترین و پرطرفدارترین آهنگ‌های سال را به راحتی دریافت کنید. همچنین گلچین آهنگ‌های شاد روز و غمگین نیز با کیفیت 128 و 320 در اختیار شما کاربران گرامی خواهد بود. تنها کافیست وارد وب سایت ما شده و نام آهنگ یا خواننده مورد نظر خود را جستجو نمائید تا بتوانید موسیقی دلخواه خود را دانلود کنید.

سایت ماهان موزیک همواره جز بهترین سایت های موسیقی ایران بوده است و در واقع این دسته بندی های واضح و کامل این سایت باعث شده است تا یکی از پرطرفدارترین سایت موزیک ایران باشد.

در متن زیر بخشی از دسته بندی سایت ماهان موزیک را مراجعه میکنید.

  • آهنگ جدید 6,755 آهنگ
  • آهنگ سنتی 134 آهنگ
  • آهنگ شاد 672 آهنگ
  • آهنگ غمگین 1,555 آهنگ
  • آهنگ های ویژه 352 آهنگ
  • ریمیکس جدید 233 آهنگ

برای تماس با ادمین سایت ماهان موزیک با ایمیل زیر در ارتباط باشید

info@mahanmusic.net

معرفی سایت روماپن

روماپن با پیشینه و دانش فنی بیش از دو دهه در سال 1385 واحد صنعتی، تولید پنجره دوجداره آلومینیوم اختصاصی طبق استاندارد روز اروپا و مقاطع آلومینیوم ایتالیایی اقدام به قالب سازی و تولید انواع پنجره اختصاصی ترمال بریک نمود.

این مجموعه با توجه به نیاز بازار با بروزرسانی دستگاه های تولید در و پنجره و به منظور حفظ صیانت از حقوق مصرف کننده در سال 1390 تولید درب و پنجره دوجداره UPVC را نیز به مجموعه اضافه نموده است .

روماپن با پیشینه و دانش فنی بیش از دو دهه در سال 1385 واحد صنعتی، تولید پنجره دوجداره آلومینیوم اختصاصی طبق استاندارد روز اروپا و مقاطع آلومینیوم ایتالیایی اقدام به قالب سازی و تولید انواع پنجره اختصاصی ترمال بریک نمود.

این مجموعه با توجه به نیاز بازار با بروزرسانی دستگاه های تولید در و پنجره و به منظور حفظ صیانت از حقوق مصرف کننده در سال 139 تولید درب و پنجره دوجداره UPVC را نیز به مجموعه اضافه نموده است >این مجموعه با توجه به نیاز بازار با بروزرسانی دستگاه های تولید در و پنجره و به منظور حفظ صیانت از حقوق مصرف کننده در سال 1399 تولید درب و پنجره دوجداره UPVC را نیز به مجموعه اضافه نموده است .

آدرس

تهران، احمدآباد مستوفی
میدان امام حسین، خیابان مخابرات، پ 288

روماپن در نقشه گوگل


اطلاعات تماس

021-88084369

021-56713549

09123070643

09125807828

info[at]romapen.com


ساعت کاری

شنبه - چهارشنبه
8:00 - 18:00

پنج شنبه
8:00 - 15:00

مشاوره
تخصصی رایگان

09123070643

منبع : https://romapen.com

فرق پمپ کفکش با پمپ شناور

پمپ کفکش چیست؟

پمپ کفکش نوعی از پمپ های گریز از مرکز مستغرق هست. ساز و کار پمپ کفکش به گونه ای طراحی شده است که یک موتور الکتریکی پمپ را به حرکت در می آورد و نتیجه ی این عمل افزایش انرژی جنبشی سیال می باشد که در انتها سیال پمپ خواهد شد.

پمپ کفکش نیز مانند پمپ شناور و کارواش خانگی جزو الکتروپمپ ها محسوب می شود.

موراد مصرف پمپ کف کش

کشیدن آب از چاه

آب بدون آلودگی یا لجن

پمپ شناور چیست؟

پمپ شناور نیز مانند پمپ کف کش از نوع پمپ های سانتریفیوژ (گریز از مرکز) مستغرق می باشد و جهت انتقال آب از چاه مورد استفاده قرار می گیرد.

موارد استفاده پمپ شناور

چاه عمیق

صنایع کشاورزی

صنایع باغبانی

صنایع نفت و گاز

بعد از مطالعه این موارد تا حدودی با تفاوت پمپ کفکش شناور آشنا شده اید و ما نیز سعی داریم در ادامه به صورت مفصل در رابطه با شباهت ها و تفاوت های پمپ کف کش با پمپ شناور توضیح دهیم.

شباهت بین پمپ کفکش و شناور

دلیل داشتن این تفاوتها به خاطر شباهت هایی است که بین آنها وجود دارد:

پس قبل از پرداختن به تفاوتهای پمپ کفکش و شناور چند مورد از شباهتها آنها را ذکر میکنیم.

  1. این دو نوع پمپ هر دو به صورت عمودی ساخته می شوند ودر هنگام کار نیز باید به صورت عمودی داخل سیال مورد نظر قرار گیرند.
  2. هر دو نوع این پمپ ها مستغرق هستند: یعنی در هنگام کار باید کل بدنه پمپ در داخل آب قرار گیرد.
  3. به همین دلیل معمولا از هردو نوع این پمپ در کشیدن آب از چاه استفاده می شود.
  4. هر دو نوع این پمپ از نوع پمپ های سانترفیوژ می باشند.
  5. در پمپاژ سیال عملکردی شبیه به هم دارند.
  6. هر دو دارای خازن راه اندازی می باشند.

به دلیل شباهت زیاد این دو پمپ در ساختمان و عملکرد تشخیص آنها کمی مشکل باشد و باید تفاوتهای آنها را بدانید.

تفاوت بین پمپ کفکش و شناور

حال که با شباهت های این دو نوع پمپ آشنا شدید به تفاوت های پمپ کف کش و شناور می پردازیم.

همانطور که این دو پمپ در ساختمان ظاهری شباهت به هم دارند. با دانستن تفاوت های ظاهری نیز می توان آنها را شناخت.

تفاوت در ورودی وخروجی پمپ کفکش شناور

در شناورها ورودی سیال در میانه بدنه قرار دارد ولی در پمپ های کفکش ورودی سیال در انتهای بدنه قراردارد.

خروجی سیال در پمپ های شناور در بالای بدنه پمپ قرار دارد ولی خروجی پمپ های کفکش در کنار پمپ قرار میگیرد.

تفاوت در جنس بدنه کفکش و شناور

پمپ های شناور معمولا از جنس استیل ساخته میشوند ولی پمپ های کفکش از جنس چدن ساخته میشوند.

تفاوت در ساختار بدنه

پمپ های شناور معمولا به صورت دو تکه و با قطر کم ساخته می شوند به همین دلیل در این نوع پمپ ها در چاه های حفر شده توسط بدنه ودهانه با قطر کم استفاده می شود. در حالی که پمپ های کفکش به صورت یکپارچه ساخته می شوند و دارای قطر بالاتری نسبت به پمپ های شناور هستند.

تفاوت در نصب و تجهیزات راه اندازی

در پمپ های شناور خازن راه اندازی معمولا در تابلو و خارج از پمپ تعبیه می شود ولی در پمپ های کفکش این خازن داخل پوسته پمپ قرار دارد.

پمپ های شناور توسط لوله و اتصالات مخصوص به صورت ثابت در چاه نصب می شوند ولی در پمپ های کفکش نیازی به نصب ندارند و فقط کافیست در داخل سیال غوطه ور شوند.

تفاوت در تعداد پروانه ها

پمپ های کفکش دارای یک پروانه یا دو پروانه می باشند در حالی که پمپ های شناور دارای چندین پروانه و دارای دیفیوژمی باشند (دیفیوژ جریان فشار آب را در انتقال سیال از یک پروانه به پروانه دیگر نگه می دارد تا افت فشار ایجاد نشود راندمان پمپ بالاتر رود) به همین دلیل است که پمپ های شناور دارای پروانه بیشتری نسبت به پمپ های کفکش می باشند و از آنها می توان در چاههای عمیق استفاده کرد.

پمپ های کفکش موجود در بازار نهایتا تا ارتفاع ۱۷۰ متر را پشتیبانی می کنند ولی پمپ های شناور قابلیت تولید فشار تا ارتفاع ۵۰۰ متری را نیز دارا می باشند.

جنس پروانه ها در پمپ های کفکش وشناور نیز متفاوت است

در پمپ های شناور معمولا پره ها را از پلیمر فشرده می سازند ولی در پمپ کفکش از چدن یا کابالیت استفاده می شود.

انواع مدل های پمپ های کف کش و شناور

حال که با تفاوت های پمپ های کفکش شناور آشنا شدید بهتر است با چند مدل از پمپ های کف کش وشناور که شباهت های بسیاری با هم دارند ولی در یک دسته منحصر به خود قرار میگیرند آشنا شوید.

پمپ کفکش شناور

این نوع پمپ از دسته پمپ های شناور می باشد ولی بر خلاف اکثر شناور ها ورودی سیال آن در انتهای بدنه قرار دارد ولی در بقیه مشخصات مانند قطر بدنه و جنس بدنه وغیره از پمپ های شناور تبعیت میکند.

کفکش جریان بالا

این نوع پمپ از دسته پمپ های کفکش ولی بر خلاف اثر کفکش ها ورودی سیال آنها در میانه بدنه پمپ وخروجی آنها در بالای پمپ قرار دارد ولی در بقیه مشخصات مثل قطر بدنه وجنس بدنه وغیره از پمپ های کفکش تبعیت می کنند.

پمپ لجن کش

این نوع پمپ از دسته پمپ های کفکش می باشد و تفاوت آن در نوع پروانه می باشد چون برای سیالان غلیظ یا دارای ناخالصی استفاده می شود.

در بعضی از انواع این نوع پمپ ها کاتر یا خردکننده نیز به همراه پروانه استفاده می شود که سیالات دارای ناخالصی های غیر قابل نفوذ با خرد شدن ناخالصی ها به راحتی پمپاژ شوند.

منبع:

https://motorbargh.shop/

خواص انگشتر عقیق و فیروزه

عقیق و فیروزه از سنگ‌هایی هستند که خواص درمانی بیشماری دارند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام گالری جواهرات گنجه، اگر علاقمندید تا در مورد ویژگی‌ها و خواص سنگ عقیق و فیروزه بیشتر بدانید، با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.
برای اینکه بتوانید با خواص درمانی سنگ فیروزه به خوبی آشنا شوید و نحوه تاثیر آن بر بدن را درک نمایید، لازم است در ابتدا درباره قدرت شفابخشی امواج و فرکانس گوهرهای گرانبها بیشتر بدانید.
در ادامه به بررسی اجمالی گوهر درمانی می پردازیم تا دلایل علمی استفاده از سنگ هایی نظیر فیروزه و عقیق را بدانید.

بررسی علمی گوهر درمانی

طبق پژوهش‌های انجام گرفته، انرژی نه به وجود می‌آید و نه از بین می‌رود بلکه از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شود. از آنجایی که تمام سلول‌های بدن ما در حال جنبش و تحرک هستند دارای انرژی جنبشی‌اند. تمام کائنات و تمام موجودات عالم، زنده و غیر زنده در جنبش دائمی هستند. تمام سیارات، ستارگان و کهکشان‌ها در حال نوسان هستند، از الکترونی که بدور هسته می‌چرخد تا تکه سنگی که ثابت به نظر می رسد، در حال جنبش و حرکت اند. در آیه شریفه ۸۸ سوره نمل پروردگار متعال می‌فرمایید :" در آن هنگام که کوه ها را می نگری، می‌پنداری که بی حرکتند، در حالی که همچون ابرها در حرکت هستند. صنع خداست که هر چیزی را در کمال اتقان و استحکام ساخته است. همانا او به هر آنچه انجام می‌دهید آگاه است."

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت همه چیز با فرکانس خاص خود در حال ارتعاش هستند. هر نقطه از بدن فرکانس خاص خود را دارد. به ارتعاش سالم بدن تشدید گفته می‌شود. اگر این ارتعاش به اندازه تشدید نباشد، منتج به بیماری می‌شود و می‌توان این عدم تعادل فرکانس‌ها را با اعمال ارتعاش سالم درمان نمود.

با پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات مختلف، پژوهشگران توانسته‌اند فرکانس گوهرهای مختلف را اندازه‌گیری نمایند. دانشمندان معتقدند سنگ‌های قیمتی با رنگ و فرکانس منحصر به فردشان هر کدام خواص درمانی مشخصی دارند.

منبع : مهمترین خواص انگشتر عقیق و انگشتر فیروزه که نمی‌دانستید

سرور اچ پی (hp) چیست؟

سرور اچ پی (hp) چیست؟

سرور کامپیوتری است که به کامپیوترهای دیگری که در شبکه هستند امکان دسترسی به فایل ها، برنامه ها، پرینتر، اسکنر و ... را می دهد. در نتیجه، کار همه کاربرانی که از طریق کامپیوتر شخصی خود در شبکه کار می کنند به آن بستگی دارد. سرور اچ پی جزء بهترین سرورهای دنیا است که از بهترین سخت افزارها و نرم افزارها در سرور خود استفاده می کند. در این مقاله به بررسی محبوب ترین سرورهای اچ پی نسل 10 و کاربرد هر کدام می پردازیم. سرور اچ پی دارای سه ساختار Tower، Rackmount و Blade است و به 4 بخش سرورهای DL(متراکم)، سرورهای سرورهای BL (تیغه ای)، سرورهای ML (ماژولار) و سرورهای SL(مقیاس پذیر) تقسیم بندی می شود.

در این مقاله به بررسی محبوب ترین سرورهای اچ پی می پردازیم.

سرور HPE ProLiant DL360 G10 :

سروری تک یونیه (1U) بوده و از CPUهای انترپرایزی نسل اول و دوم اینل زنون Scalable (شامل 28 هسته) پشتیبانی کند. قابلیت استفاده همزمان دو پردازنده (با 56 هسته) را نیز داراست. همچنین رم های به کار رفته در این سرور، رم های پر سرعت DDR4 است. تقریبا 60 درصد عملکرد این سرور نسبت به نسل گذشته بهتر شده است. این سرور درون رک قرار می گیرد و مناسب شرکت های متوسط و بزرگ که در حال رشد هستند، می باشند (با استفاده از نرم افزار مدیریتی HPE iLO 5 امکان اتصال به سرور از راه دور وجود دارد.) و مناسب فعالیت های شبیه سازی، مجازی سازی، فعالیت های HPC (محاسبات با کارآیی بالا)، کارهای گرافیکی و ... است.

برای مشاهده ادامه مطلب و خرید سرور hp به سایت رایان وی آی پی مراجعه کنید.

چطوریه؟ مرجع ثبت نظر و تجربه

چطوریه؟ مرجع ثبت نظر و تجربه

برامون پیش آمده از خریدمون خیلی خوشحال بشیم یا از پشتیبانی ضعیف یک کسب‌وکار خسته و ناراضی شده باشیم، اما نشه حس خوشحالی یا نارضایتی رو جایی با بقیه به اشتراک بزاریم، یک خبر خوب! از این به بعد با استفاده از چطوریه نظر و تجربه استفاده از فروشگاه‌ها یا کسب‌وکارهارو به راحتی ثبت کنید و با همه به اشتراک بزارید تا بهتر و باخیال راحت تر بتونن اون خدمت یا مجموعه رو انتخاب کنن.

داستان ما

با بررسی رفتار کاربران و مشتری‌های کسب‌وکارها به این نتیجه رسیدیم افراد علاقه دارن نظرات بی‌طرف خریداران اون کالا یا خدمت رو بخونن و بهتر بتونن تصمیم بگیرن، با این حال مدتی هست مرجع‌هایی مثل دیجی‌کالا برای خوندن و ثبت نظرات درمورد کالاها شکل گرفته بود اما پلتفرم اختصاصی برای ثبت نظر و امتیازدهی به کسب‌وکارها در ایران وجود نداشت، درنهایت تصمیم گرفتیم این زیرساخت رو ایجاد کنیم، بتونید با خیالی راحت تجربه‌های استفاده، انتقادات و پیشنهادات رو ثبت کنید و با بقیه به اشتراک بزارید.

منبع : chetorie

استخدام چیست؟

استخدام چیست؟

پیش از آنکه بدانیم استخدام رسمی چیست باید مفهوم استخدام را بدانیم. استخدام در لغت به معنای کسی را در برابر حقوق معینی به‌کارگرفتن است. استخدام در مفهوم عامیانه، توافقی بین کارفرما و کارمند است که کارمند کارهای موردنظر کارفرما را ارائه می‌دهد و در ازای آن، به کارمند حقوق و دستمزدی ساعتی، ماهانه و غیره پرداخت می‌شود. با وجود آن که کارمندان می‌توانند در قرارداد کار موارد خاصی را مورد بحث قرار دهند، شرایط و ضوابط اساساً توسط کارفرما تعیین می‌شود. هر دو طرف همچنین ممکن است توافق را فسخ کنند. قرارداد کار برای یک کارمند می‌تواند شفاهی، کتبی و یا نامه الکترونیکی باشد. در ادامه با این که شرایط استخدام رسمی چیست آشنا خواهیم شد.

منبع : job2call

تعریف جذب و استخدام

تعریف جذب و استخدام

تمامی شرکت ها و سازمان های خصوصی معمولاً به دنبال بهبود پیشرفت کارشان هستند که این کار تنها با در اختیار گرفتن نیروهای متخصص و ماهر امکان پذیر است سازمان ها همواره به دنبال افرادی هستند که ماهر و کاملا انعطاف پذیر بوده و خود را با شرایط کار تطبیق دهند و نهایتاً اینکه برای مجموعه سودآور باشند.

یکی از مهم‌ترین قسمت های شرکت و سازمان ها، نقش منابع انسانی و به کارگیری نیروی متخصص است یا به عبارت دیگر بخش استخدام و صدور آگهی استخدام برای نیازمندی های شغلی است. اگر در این بخش فعالیت ها به صورت اصولی و حرفه‌ای انجام شود، نیروی کار بسیار پویا و فعالی به مجموعه اضافه خواهد شد که در ازای دریافت دستمزد، سود آوری بسیار بالایی برای شرکت‌ها خواهد داشت.بنابراین استخدام و جذب نیرو توسط شرکت های دولتی و خصوصیمی‌تواند در آینده کشور و همچنین سازمان های مورد نظر تاثیر بسزایی داشته باشد. در مورد استخدام های دولتی اغلب پذیرفته شدن در این گونه شغل ها با برگزاری آزمون های استخدامی همراه است.

دلیل هماهنگی و یکپارچه سازی شیوه های استخدام دولتی معمولا این است که در مجموعه ها و سازمان های خصوصی معمولا خود کارفرما مشخص می کند که چه نیرویی برای شرکتش مناسب و کارآمد است و کارکرد فرد استخدامی تاثیر مستقیمی بر سود مجموعه دارد اما در استخدام های دولتی چنین نیست. اگرچه اما ممکن است که سود و زیان بر عملکرد افراد تاثیر خاصی نداشته باشد اما به کارگیری افراد غیرمتخصص و غیرحرفه‌ای باعث بروز مشکلات و تخلفاتی می شود که سازمانهای دولتی بایستی بر آن ها نظارت داشته باشند.

منبع : https://job2call.ir

12345678910
last