تکنیک های مهم برای استفاده از نظرات کاربران

دوشنبه 8 فروردين 1401
5:09
هانری

تکنیک های مهم برای استفاده مؤثر از نظرات کاربران

تا اینجا متوجه شدیم که نظر یک خطی کاربر در مورد محصول، خدمات یا کسب و کارمان، چه تأثیر بالایی روی ذهن بقیه مخاطبان دارد. برای اینکه بیشتر از قبل این حرفم را تأیید کنم، باید بگویم که طبق تحقیقات مختلف، نظرات مثبت آنلاین می‌تواند فروش خدمات و محصولات را از 18 تا 160 درصد افزایش دهد. حالا می‌خواهم با کمک چند تکنیک، به شما یاد بدهم که چگونه این کار را انجام دهید.

1. از کاربران بخواهید برای شما نظر بدهند

بهترین محصولات و خدمات را ارائه کنید، با مشتریان خوش رفتار باشید، قیمت را منصفانه اعلام کنید و حتی به آنها تخفیف بدهید... بازهم درصد زیادی از کاربران علاقه و حوصله ثبت نظر در موردتان را ندارند. پس برای اینکه نرخ تبدیل کاربر ساده به کاربری که نظر می‌دهد، را افزایش دهید، مناسب و حرفه‌ای از آن‌ها درخواست نظر کنید. چگونه؟

اگر بتوانید مخاطب را درگیر کنید، احتمالا برای شما نظر ثبت می‌کند. مثلا می‌توانید به یکی از دغدغه‌های و تجربه‌های مشابه درمورد کاربران اشاره کنید. او نیز ترغیب می‌شود در بحث شرکت کند و نظرش را بیان کند؛ یا مثلا در ازای ثبت نظر به او یک پیشهاد ویژه بدهید. به نظر شما دیگر به چه روش‌های می شود کاربران را به ثبت نظر تشویق کرد.

2. کاربر را وادار به ثبت نظرات بیشتر کنید (درگیرش کنید)

چه کسی گفته هر کاربر مساوی یک نظر است؟ شما حتی می‌توانید، یک کاربر را وادار به ثبت چندین نظر کنید و در عین حال، رابطه بهتری با آنها برقرار کنید. چطور؟ مثال روبرو را ببینید. یکی از کاربران زیر مقاله "آموزش دریافت اینماد" این نظر را ثبت کرده است:

«ممنون از مقاله خوبتون، اما من در بخش ثبت کسب و کار سایت اینماد به مشکل خوردم، باید چیکار کنم؟»

به جای یک پاسخ یک خطی و مبهم، یک جواب حرفه‌ای به این سؤال این است:

«دوست عزیز اول باید کسب و کارِتون رو از بین دسته‌های مختلف سایت اینماد، انتخاب کنید. اما اگر بگید کسب و کار شما در چه زمینه‌ای هست کمک بیشتری به شما میکنم.»

با این جواب، مخاطب را وادار به دادن یک پاسخ دیگر و احتمالا در ادامه، جواب‌های بیشتری کرده‌ام. همان چیزی که به‌دنبالش بودیم. راز این تکنیک فقط درگیر کردن مخاطب با یک سوال دیگر یا چیزهای دیگر است. البته مراقب باشید که بیش از حد و در همه سؤالات و نظرات این کار را انجام ندهید!

پیشنهاد ما: مطالعۀ مقاله «چگونه تعامل (engagement) کاربران در سایت را بالا ببریم؟»

3. معجزه پاسخ به نظرات منفی را جدی بگیرید

باور کنید پاسخ درست به نظرات منفی در کسب و کارتان معجزه می‌کند.
البته راه دیگری هم دارید؛ اگر نظر منفی در سایت‌تان منتشر شده، می‌توانید به راحتی حذف‌اش کنید تا بقیه کاربران آن را نبینند. در این حالت یک کاربر ناراضی دارید که با دیدن این رفتار اقدام به بدگویی در مورد شما در بقیه سایت‌ها و برای اطرافیان خودش می‌کند. اما حالا می‌توانید نظر او را در سایت‌های دیگر هم حذف کنید یا اثر برندسازی منفی که برایتان کرده را از ذهن بقیه مخاطبان پاک کنید؟ مطمئنا نه.

اگر به کاربر ناراضی در مقابل دید بقیه کاربران، با خونسردی تمام جواب مناسبی بدهید، می‌توانید او را به سمت خودتان بکشانید و به بقیه کاربران بفهمانید که نظرات موجود در این صفحه واقعی هستند. به این ترتیب، اعتماد کاربران را جلب کرده‌اید.

دقیقا یادم نیست چه کسی، فقط یادم هست که یکی از بزرگان دنیای وب فارسی، در تجربیات خودش به صورت ویدیو به صراحت اعلام کرد که: قسمتی از خریداران و مشتریان ما، همان‌هایی هستند که در صفحات سایتمان نظرات منفی می‌گذارند و ما با رفتار مناسب آنها را به مخاطب وفادار تبدیل می‌کنیم!

در پاسخ نظرات منفی بدون عصبانیت و صمیمانه ابهامات را رفع کنید، دلیل مشکل را به آن‌ها توضیح دهید. نظرات منفی کاربران علاوه بر چیزهایی که گفتیم، به شما کمک می‌کند بهتر و بهتر باشید.

4. نظرات مثبت را به اشتراک بگذارید

ممکن است بعضی از کاربران، آنقدر از خدمات با کیفیت‌تان راضی باشند که حجم زیادی در مورد شما و حس خوبشان بنویسند. مطمئنا جای چنین نظراتی فقط در سایت شما یا سایت دیگران نیست. می‌توانید آنها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا بقیه هم آن را ببینند.

یکی از تکنیک‌های جالبی که به تازگی وبمستران انجام می‌دهند، قرار دادن یک بخش با عنوان "رضایت مشتری" در سایت یا شبکه اجتماعی‌شان است. انتشار این نظرات، تاثیر زیادی در افزایش نرخ تبدیل کاربران خواهد داشت.

نظرات همیشه از مهمترین بخش های هر سایت بوده و همچنین به شما پیشنهاد میکنیم اگر قصد دارین نظر کاربران درباره سایت های مختلف را مشاهده کنین به سایت https://chetorie.com مراجعه کنید.


[ بازدید : 260 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موزیک جدید ایرانی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]