آذربایجان

جمعه 28 دی 1397
11:41
هانری

پايتخت و شهرهاي مهم

باکو، گنجه سومقاییت، مینگچویر نخجوان شیروان ، شكي يولاخ ، خان كندي، لنكران ، آقدام ، بردع

زبان و خط رسمي

زبان رسمي در كشور آذربايجان زبان آذري و خط رسمي آن لاتين مي باشد .

باکو نمایی از ساحل آبشرون

تعداد جمعيت و توزيع ديني، مذهبي و قومي آن

بر اساس آمار رسمي جمهوري آذربايجان حدود 9 ميليون نفر جمعيت دارد كه 95 درصد مسلمان و 5 درصد از اقليت هاي يهودي و ارمني و مسيحي اردتدكس مي باشند و حدودا 20 درصد هم سالانه تویست به این منطقه اضافه میشود.اخیرا تور آذربایجان در بین پرفروش ترین ها قرار گرفته است.

تاريخچه

اين سرزمين از دوران عصر حجر قديم مسكوني بوده و بيشترين ادوار تاريخي آن با ايران مشترك بوده است. كلمه‌ آذربايجان از نام آرتورپات والي ايراني آذربايجان در دوران اسكندر مقدوني گرفته شده است . در مأخذ قديمي يوناني از آن به عنوان آلبانيا ياد شده و تقريباً مطابق ناحيه اران در دوره اسلامي بوده است . نواحي شمال رود كورا به شروان نيز موسوم بوده است. در ايام باستاني مسكن سكاها بود و بعداً جزيي از امپراطوري روم گرديد. در اوايل قرن سوم ميلادي قسمت اعظم آن به تصرف ساسانيان درآمد. نفوذ اعراب مسلمان در آن از اواخر قرن هفتم ميلادي آغاز و مقارن ظهور سلجوقيان در قرون دهم و يازدهم ميلادي ، فرهنگ و زبان تركي نيز وارد اين سرزمين گرديد.

از اوايل قرن بيستم و به دنبال توسعه صنايع نفت باكو، اين شهر از اهميت بيشتري برخوردار گرديد و به يكي از قطب‌هاي صنعتي روسيه‌ تزاري تبديل گرديد. حضور كارگران و متخصصين روسي و اوكرايني در اين شهر سبب شد كه باكو به يكي از مراكز انقلابي روسيه تبديل گردد . حزب مساوات كه از تجمع ملي‌گرايان آذربايجاني تشكيل شده بود، از نفوذ گسترده‌اي در ميان مردم اين كشور برخوردار بود. پس از وقوع انقلاب اكتبر در روسيه ، حزب مساوات در 28 ماه مه 1918، اين كشور را مستقل اعلام نمود. دولت مستقل آذربايجان تا سال 1920 دوام آورد و در اين سال بولشويكها آن را به تصرف درآورده و در آوريل همان سال جمهوري شوروي سوسياليستي آذربايجان تشكيل گرديد.

شهرداري باكو

همزمان با اجراي سياست هاي گورباچف در شوروي سابق ، آذربايجان شاهد رشد گرايش‌هاي استقلال‌طلبانه بود كه موجب اعزام نيروهاي وزارت كشور شوروي به باكو گرديد. در جنايات سركوب تظاهرات ژانويه 1990، صدها تن از اهالي باكو كه ساختمان‌هاي حزب كمونيست و ارامنه را مورد حمله قرار داده بودند كشته شدند. در پي آن حالت فوق العاده در كشور اعلام و دبير كل حزب كمونيست بركنار گرديده و اياز مطلب‌اف جانشين وي و نهايتا به رياست جمهوري كشور رسيد.

آذربايجان درهجدهم اكتبر 1991 طبق قانون مصوب شوراي عالي به استقلال كامل دست يافت.

کوه مورو در قفقاز

كليت اقتصاد:

ذخایر مهم نفت و گاز طبیعی نقطه اتکای اقتصاد در كشور آذربايجان مي باشد و زير بناي صنایع سنگین آن محسوب مي شود.

در صنعت كشاورزي نيز بخش کشاورزی کالاهای مختلف صادراتی از جمله پنبه وتنباکو را تولید می کند .

ماهی خاویار نيز از درآمدهاي مهم و صادراتي اين كشور مي باشد كه از دریای خزر صید می گردد .

همچنين اقدامات اولیه برای ایجاد اقتصاد بازار انجام گرفته و موافقتنامه های تجاری مورد نظر نيز با ترکیه به امضا رسیده است.

گنجه

جمهوري خود مختار نخجوان

جمهوري نخجوان بخشي از كشور آذربايجان است كه در تركيب اين كشور قرار دارد ولي پيوستگي ارضي و جغرافيايي با پيكره اصلي خاك جمهوري آذربايجان ندارد همچنين اين جمهوري در سال 1924 ميلادي بصورت خود مختار درآمده و در حال حاضر نيز داراي مساحتي حدود 5500 كيلومتر مربع و جمعيتي بالغ بر 400 هزار نفر مي باشد

مركز تصميم گيري اين جمهوري مجلس عالي مي باشد اما در تصميمات مهم حياتي و سياسي بويژه مسايل خارجي تابع باكوست ، رئيس مجلس عالي بعنوان شخص اول نخجوان محسوب و نيز معاون پارلمان ملي جمهوري آذربايجان به حساب مي آيد ، شايان ذكر است بخش عمده اي از حاكميت فعلي جمهوري آذربايجان را نخجواني ها تشكيل مي دهند كه از شاخص ترين آن مي توان به حيدر علي اف و پسرش الهام علي اف بعنوان رئيس جمهورپيشين و فعلي جمهوري آذربايجان نام برد

ساختار سياسي

نظام سياسي : جمهوری

ساختار حكومتي

حكومت آذربايجان طبق قانون اساسي جمهوري آذربايجان به شكل زير تعريف شده است : دولت آذربايجان يك جمهوري دموكراتيك، حقوقي، دنيوي و مستقل مي باشد. محدوديت حاكميت دولت در جمهوري آذربايجان طبق فصل دوم بخش اول آن در مسائل داخلي فقط بر اساس حقوق و قانون و در مسائل خارجي طبق معاهدات بين‌المللي كه جمهوري آذربايجان آنها را قبول نموده‌است مي تواند اجرا شود. و طبق قانون، حاكميت دولت بر اساس تقسيم قوا، اجرا مي شود.

جمهوري آذربايجان داراي يك سيستم رياست جمهوري و نهاد قانونگذاري منتخب مي‌باشد. احزاب و سازمانهاي سياسي مختلفي يك اپوزيسيون فعال را تشكيل مي‌دهند. بزرگترين گروه سياسي، جبهة خلق آذربايجان است كه در 1989 به رهبري ابوالفضل ايلچي بيگ تاسيس شد و در ژوئن 1992 بعنوان اولين رئيس جمهوري بعد از دوره كمونيستي انتخاب شد ‌. اكثر رهبران احزاب به اصول دمكراتيك و به نوعي اقتصاد بازار معتقدند.

به موجب قانون اساسي جمهوري آذربايجان مصوب 21 آوريل 1978، پارلمان عاليترين ارگان تصميم‌گيرندة كشور متشكل از 360 نفر نماينده است كه دامنه اختيارت آن وسيع و شامل مواردي چون صدور راي اعتماد به هيات وزيران و نخست وزير، عزل و نصب رياست قوه مقننه و قضاييه، تاييد انتخابات رياست جمهوري و صدور حكم عزل رئيس جمهور و دخالت در بسياري از مسايل اصلي و سرنوشت ساز مملكت حتي تغيير در موارد قانون اساسي با اكثريت نسبي و مطلق بر حسب شرايط و نظر رئيس مجلس مي‌باشد.

عالي ترين مقام اجرايي : رئیس جمهور بر اساس قانون اساسی بالاترین مقام اجرائی این جمهوری شمرده شده و الهام علی اف در حال حاضر در این سمت حضور دارند.

جريانهاي سياسي موجود

جريانهاي سياسي موجود در جمهوري آذربايجان بيشتر مبتني بر مسايل قوميتي مي باشد كه در قالب هاي مختلف ليبراليستي تعريف و ترويج داده مي شود از جمله جريان سياسي موجود جريان حاكم آذربايجان نوين است كه بر اساس شعارهاي سوسياليسم، ليبراليسم بين المللي و دموكراسي تنظيم شده است جريان سياسي بعدي جريان جبهه خلق است كه مبتني بر شعارهاي ملي گرايي استقلال و دموكراسي ادامه حيات مي دهد سومين جريان مهم سياسي جريان مساواتي هاست كه بر اساس شعار ليبراليسم پان تركيسم و پان اسلاميسم تشكيل گرديده است اما جريانهاي سياسي ضعيف تري نيز مانند ليبراليسم سوسيال دموكرات و دموكرات ملي در جمهوري آذربايجان وجود دارد.

تاريخچه مختصر، چگونگي و ميزان رابطه با ج.ا.ايران:

قلعه دختر، از آثار ایرانی باکو از دورهٔ ساسانیان

تاریخ مشترك ایران و جمهوری آذربایجان از عناصر نزدیكی فرهنگی و سیاسی دو كشور است. همسایگی دو كشور، همچون عامل برادری، چیزی نیست كه بتوان آن را انكار كرد. ایرانی و آذری دو ملت بهم پیوسته و جدایی‌ناپذیر هستند .

ايران اولين كشوري بود كه جمهوري اذربايجان را به رسميت شناخت .

منبع


[ بازدید : 570 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

روش های نقد کتاب

جمعه 28 دی 1397
11:36
هانری


دکتر یونس شکرخواه: نقد کتاب، توصیف و ارزیابى یک کتاب است. نقد کتاب باید بر روى هدف، محتوا و نحوه نوشتن کتاب (اقتدار اثر) متمرکز باشد.

پیش از آنکه خواندن کتاب را آغاز کنید، موارد زیر را در نظر بگیرید:

1- عنوان کتاب: عنوان کتاب چه چیزى را القا مى‏‌کند؟

2- پیشگفتار: پیشگفتارها همیشه اطلاعات مهمى درباره منظور نویسنده از نوشتن کتاب در اختیار شما مى‏‌گذارند و به شما کمک مى‏‌کنند تا موفقیت احتمالى نویسنده را حدس بزنید.

3- فهرست مطالب: از نحوه سازماندهى کتاب خبر مى‏‌دهد و به شما کمک مى‏‌کند تا اهداف اصلى نویسنده را دریابید. فهرست مطالب به شما کمک مى‏‌کند تا ببینید نویسنده چطور مطالب خود را از نظر محتوایى، زمانى و غیره طبقه‏‌بندى و ارائه کرده است.

متن را بخوانید

هنگامى که متن کتاب را مى‏‌خوانید، نکات جالب آن را یادداشت کنید و پاراگراف‏‌هاى مهم را براى استفاده به صورت نقل قول در مطلبى که خواهید نوشت، ثبت کنید.

این پرسش‏ها را نیز در ذهن داشته باشید:

1- حوزه یا ژانر کتاب از چه قرار است؟ آیا نویسنده در آن حوزه و یا ژانر حرکت کرده است؟ (اگر ضرورت دارد آن را با حوزه‏‌ها و ژانرهاى موجود مقایسه کنید)

2- کتاب از چه زاویه‏‌اى روایت شده است؟ (راوى کتاب یا همان بحث دیدگاه اول‏ شخص، داناى کل و غیره)

3- سبک نویسنده چیست؟ رسمى یا غیر رسمى؟ آیا سبک نویسنده مناسب مخاطب مورد نظر اوست؟ اگر کتاب مورد بررسى از نوع ادبى است، نویسنده از کدام ابزارهاى ادبى بهره گرفته است؟

4- آیا مفاهیم به روشنى بیان شده‌‏اند؟ نظریات نویسنده چطور پرورش داده شده است؟ چه حوزه‏‌هایى را پوشش داده و چه حوزه‏‌هایى را پوشش نداده است؟ این امر به شما کمک مى‏‌کند تا نحوه نوشته شدن کتاب و به عبارت بهتر اقتدار اثر را ارزیابى کنید.

5- اگر کتاب مورد بررسى شما از نوع داستانى است ،درباره مقولاتى چون طرح داستان، شخصیت‏‌ها، موقعیت‏‌هاى مکانى و نحوه ارتباط آنها با مضمون اصلى یادداشت‏ بردارى کنید. نویسنده چگونه شخصیت‏‌هایش را ارائه و ترسیم کرده است؟ شخصیت‏‌ها چطور پرورش داده شده‌‏اند؟ (شخصیت‏‌پردازى) ساختار داستان چگونه است؟

6- اطلاعات ارائه شده چقدر دقیق و موثق است؟ اطلاعات ارائه شده را با منابع دیگر مقایسه و کنترل کنید.

7- اگر ضرورت داشته باشد، قطع کتاب، صفحه‏‌آرایى، نحوه استفاده از حروف، صحافى، نقشه‌‏ها و جدول‏‌ها را هم بررسى کنید و ببینید در خدمت درک بیشتر کار هستند یا خیر.

8- به انتهای کتاب رجوع کنید، آیا نمایه کتاب درست ارائه شده است؟ منابع مورد استفاده چطور است؟ آیا نویسنده از منابع درست بهره گرفته است، از منابع اولیه استفاده کرده است یا از منابع ثانویه؟ از منابع به چه نحو استفاده کرده و آیا برخى از نکات قابل‏ حذف بوده است یا خیر.

9- و بالاخره، اثرى که خواندید کارى را به جلو برده و یا به پایان رسانده است؟ آیا به اثر دیگرى در این زمینه نیاز نیست؟ کار او را با دیگران مقایسه کنید.

با سایر منابع مشورت کنید

سعى کنید اطلاعات بیشترى درباره نویسنده، کیفیت کار او، شهرت او، نفوذ او و غیره از منابع گوناگون به دست آورید. هر نوع اطلاعاتى که درباره کتاب مورد بررسى و یا پیرامون نویسنده آن به دست مى‏ آورید، براى محرز کردن و یا عدم احراز اقتدار یک نویسنده، مفید خواهد بود. ضمناً اگر از شرایط حاکم بر نوشته شدن اثر (از نظر اجتماعى، سیاسى، فردى و...) و یا از نظریات و تئورى‏هاى انتقادى (در حیطه ارتباطات، زبان‏شناسى و نقد ادبى) اطلاع داشته باشید، بر غناى نقد شما اضافه خواهد شد. استادان ادبیات و کتابداران مى‏ توانند در این زمینه کمک قابل توجهى به شما بکنند.

چارچوب کار داشته باشید

حالا به یادداشت‏‌هایى که برداشته‌‏اید، دوباره نگاه کنید. سعى کنید استنباط ها و برداشت‏‌هایتان را یکدست کرده و آنها را به عبارت یا عباراتى تبدیل کنید که منظور و نظریه اصلى نقد شما را توصیف کنند. حالا مباحثى را که به نظریه اصلى شما کمک مى‏کنند به خدمت بگیرید. این مباحث باید به طرزى منطقى از نظریه اصلى شما حمایت کنند.

پیش‏نویس را بنویسید

دوباره یادداشت‏‌هایتان را مرور کنید. با استفاده از چارچوب پیش‏‌گفته، به پیش بروید و هرجا که لازم است به یادداشت‏‌هایتان ارجاع بدهید. نقدى که مى‌‏نویسید باید دربردارنده موارد زیر باشد:

1- اطلاعات اولیه: اطلاعات اولیه، اطلاعات دقیق مربوط به کتاب‏شناختى است؛ یعنى عنوان کامل کتاب، نویسنده، مکان انتشار، ناشر، تاریخ انتشار، چاپ )اول یا دوم و...( تعداد صفحات، نمودارها، نقشه‏‌ها، قیمت و شماره استاندارد بین‏‌المللى کتاب يا شابک)

2- مقدمه: سعى کنید توجه خواننده را با همان اولین جملات خود جلب کنید. مقدمه باید دربردارنده نظریه اصلى شما باشد و وزن و لحن نقد را نشان دهد.

3- پروراندن بحث: با استفاده از مباحثى که از نظریه اصلى شما حمایت مى‏‌کنند، نقد خود را بپرورانید. در عملکرد نویسنده از توصیف، تبیین و ارزیابى استفاده کنید و نکات مهم خود را به همراه نقل قول از کتاب ارائه کنید.

4- نتیجه: اگر نظریه اصلى شما مستدل بیان شده باشد، نتیجه به طرزى طبیعى عرضه خواهد شد. مى‌‏توان از یک اظهار نظر پایانى هم استفاده کرد و حتى دوباره نظریه اصلى را تکرار کرد. اما هرگز در این بخش بحث دیگرى را باز نکنید.

پیش‏نویس را بازنویسى کنید

1- اجازه بدهید بین پیش‏‌نویس شما و دوباره‏‌نویسى آن کمى فاصله بیفتد. این کار باعث مى‌‏شود تا نسبت به آنچه به‏ عنوان پیش‏ نویس نوشته‏‌اید، فاصله ایجاد شود.

2- پیش‏نویس را به دقت بخوانید و به دنبال روان کردن متن و تقویت انسجام آن باشید.

3- از جنبه دستورى و املاى واژه‌‏ها، به دقت نقدتان را بررسى کنید.

4- دوباره به ارجاعات خودتان دقت کنید. آیا ارجاعات شما از نظر پانوشت با اشکالى مواجه نیست؟

نقد شما آماده انتشار است. هر خواننده‏‌اى از خواندن یک نقد حرفه‌‏اى و کارشناسانه لذت خواهد برد. لذتى که شما باعث آن شده‌‏اید. شما که به غیر از این فکر نمى‌‏کنید!؟

پانوشت‏‌ها:

براى نوشتن این مطلب از منابع زیر استفاده شده است:

1- Drewry , John. Writing Book Reviews.Boston : The Writer, 1974 (REF PN 98. B7D7 1974)

2- Literary Reviewing. Charlottesville: University Press of Virginia, 1987. (PN441, L 847 1987-Stauffer Library Books)

3- Meek, Gerry. How to Write a Book Review. UW Library Reference Service Aids 16.(N.P:n.p,n.d)

4- Teifelbaum, Harry . How to Write Book Reports. New York: Monarch Press.1975.

5- Thomson, Ashley. How to Write a Book. Canadian Library Journal.(Dec, 1991)

6- Walford, A.J.ed. Reviews and Reviewing: A Guide. Phoenix, Az: Dryx press. 1986.

منبع


[ بازدید : 551 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

درمان جوش صورت

جمعه 28 دی 1397
11:30
هانری

جوش صورت چیست؟جوش صورت

جوش صورت

جوش یک مشکل پوستی است که در اثر تجمع چربی در بخش های مختلف بدن از جمله صورت , قفسه سینه, شانه, گردن و... به صورت جوش های سریاه , جوش سر سفید و... رخ می دهد.

علت چیست؟

برخی جوش ها در دوران نوجوانی که معروف به جوش غرور جوانی هستند نمایان می شوند. اما به طور کلی عواملی هستند که پایه واساس جوش صورت به شمار میروند که از بین آنها اصلی ترین شان هورمون ها و اختلالات آنها , مصرف داروهای خواص که حاوی آندروژن و.. هستند, داشتن رژیم غذایی نامناسب حاوی چربی و فست فودها , استفاده از لوازم آرایشی چرب و نامناسب و بدتر از تمام این عوامل استرس به وجود آورنده جوش صورت هستند.

جوش در هر منطقه از پوست نشانه چیست؟

وجود جوش در پیشانی مشکل گوارشی و مصرف فست فودها را نشان میدهد.

اگر قسمت وسط ابروها جوش میزند مشکل از کبد و مصرف غذاهای چرب است.

جوش و لک اطراف چشم و حتی سیاهی دور چشم نشانگر مشکل در کلیه است که با نوشیدن آب به اندازه کافی تا حدی برطرف می شود.

روی گونه اگر بیشتر از هر جای دیگر پوست صورت جوش میزند دلیل مشکل سیستم تنفسی و آلرژی است که به حذف مصرف سیگار و رعایت کردن برنامه غذایی مناسب برای آلرژی برطرف می شوند.

اگر روی بینی شما جوش و لک بسیار ظاهر می شود باید مراقب قلب خو باشید و ویتامین B بیشتر مصرف کنید.

جوش هایی که در منطقه چانه و اطراف لب نشانگر اختلالات هورمون و وجود استرس است.

اگر روی گوشهایتان جوش میزند دوباره مشکل کلیه باعث بروز این مشکل است.

درمان:

پوست به طور طبیعی برای جلوگیری از به وجود آمدن جوش صورت در سطح پوست ماده ترشی را ترشح می کند که این عمل در زمان وجود و ترشح چربی و یا خشکی زیاد به درستی ترشح و عمل نمی کند که برای انجام بهتر این بخش از پوست بهتر است از قلیایی کردن پوست توسط صابون خودداری کنیم و تا حد امکان از مصرف مواد غذایی و یا کرم های چرب خودداری کنیم و در عین حال رطوبت پوست را به وسیله مصرف آب و میوه و سبزیجات تامین کنیم. خب در قسمت پایین بهترین روش های درمان جوش صورت رو برای شما دوستان گل قرار دادیم

درمان خانگی:

برای درمان سریع جوش صورت شب قبل از خواب مقداری خمیر دندان بر روی جوش بمالید تا صبح جوش بسیار ضعیف و از بین رفته است.

وجود میکروب های عفونت زا عامل ایجاد جوش های صورت هستند و برای حل این مشکل می توانید مقداری پرتقال و یا از دیگر مرکبات را بر روی پوست بمالید .

با مالیدن پیاز خام جوش صورت به سرعت درمان میشود.

ریشه گیاه بابا آدم را جوشانده و مصرف کنید تا کبد شما را پاک کند و از بروز جوش تا حد بالایی جلوگیری کند.

همچنین از ماسکهایی که در بخش های قبلی سلامت نمناک به شما معرفی کرده ایم استفاده کنید که در کنار آنها ماسک ماست و خیار , ماسک سیب رنده شده و عسل و کمی آبلیمو و.... ماسک های فوق العاده مناسبی برای برطرف کردن جوش صورت هستند.

عسل نیز برای درمان جوش های بزرگ مفید است چون خاصیت ضد باکتریای قوی دارد و عفونت را درمان می کند.

مقداری خمیر زردچوبه تهیه کرده و آن را قبل از خواب روی جوش بمالید و هنگام صبح با آب بشویید.

ماسک

روغن چای نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد. روغن درخت چای به کاهش قرمزی و تورم کمک می کند و مانع زخم شدن محل جوش می شود.

مراقب باشید از مصرف صابون هایی که موجب بروز حساسیت و واکنش های آلرژیک می شوند، پرهیز کنید و قبل از خواب از خوردن غذاهای خیلی چرب و ادویه دار خودداری نمایید چون در بروز آکنه ها تاثیر فوق العاده ای دارند.

راههای درمان دیگر:

برخی محلول ها و ترکیبات تجویز شده توسط پزشک با توجه به نوع پوست و جوش

لایه برداری پوست و لیزر درمانی

آنتی بیوتیک ها هم گاها در درمان موثر خواهند بود.

منبع


[ بازدید : 610 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بی کلام کردن آهنگ

يکشنبه 4 آذر 1397
13:56
هانری

۳ روش جداسازی و حذف صدای خواننده از روی آهنگ برای اندروید

شاید همیشه گوش دادن به موزیک با صدا خواننده برای ما لذت بخش نباشد و در بعضی مواقع ممکن است آهنگ پس زمینه را بیشتر بپسندید، راه حل این موضوع استفاده از روش های نرم افزاری حذف صدا خواننده است! برنامه های حذف صدای خواننده زیادی در گوگل پلی وجود دارد که شما می توانید در گوشی اندروید خود از آنها برای جدا کردن صدای خواننده از آهنگ استفاده کنید. امروز در انزل وب قصد داریم چند نمونه از نرم افزارهای جداسازی صدا از آهنگ اندروید را به شما معرفی کنیم.

مطالب پیشنهادی
محاسبه آنلاین مبلغ مهریه
محاسبه آنلاین مبلغ مهریه به نرخ روز
 آموزش تصویری نحوه نصب بند تی آر ایکس در خانه و مکان های دیگر
آموزش تصویری نحوه نصب بند تی آر ایکس در خانه و مکان های دیگر
 آموزش نحوه تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن ماشین در خانه
آموزش نحوه تعویض روغن و تعویض فیلتر روغن ماشین در خانه

بهترین برنامه های برداشتن و جدا کردن صدای خواننده از آهنگ اندروید

How To Remove Vocals From a Song in Android

قبلا در انزل وب ما بهترین برنامه و سایت حذف صدای خواننده از آهنگ و ویدیو آنلاین و آفلاین را به شما معرفی کردیم و بنا به خواسته کاربران انزل وب ما دنبال بهترین برنامه های حذف صدای خواننده از آهنگ برای دستگاه های اندروید بودیم. تحقیقات زیادی در اینترنت انجام دادیم و حالا می دانیم که کامل نمی توان صدای خواننده را به طور کامل حذف کرد، با این حال روش هایی برای کاهش ولوم صدای خواننده وجود دارد. یک نرم افزار حذف صدای خواننده باید دارای دو ویژگی پیچیده نبودن (یا کاربر پسند بودن) و کیفیت خوب خروجی باشد. در ادامه ما سه برنامه اندروید را برای حذف صدای خواننده به شما معرفی خواهیم کرد، صدای خواننده را حذف کنید و آن را در فایل جدیدی ذخیره کنید.

آموزش جدا کردن صدای خواننده از آهنگ اندروید

Backtrackit برنامه حذف صدای خواننده در اندروید

برای حذف صدای خواننده از آهنگ می توانید برنامه رایگان Backtrackit را از گوگل پلی دانلود کنید. این برنامه یک پلیر موسیقی فوق العاده است و برای موسیقیدانان طراحی شده است این برنامه به شما اجازه کارهای شگفت انگیزی را می دهد:

  • شما می توانید مقیاس هر آهنگ را چک کنید و در حالی که موسیقی در حال پخش است آن را تغییر دهید.
  • شما می توانید با فشار دادن دکمه Mute Vocals صدا خواننده را بردارید.
  • شما می توانید تغیراتی را که در آهنگ ایجاد کرده اید (مانند حذف صدای خواننده یا تغییر مقیاس ها و غیره) را ذخیره کنید.
  • تمام آهنگ ها را براساس کلید ها مرتب می کند.
  • و …

برنامه حذف صدای خواننده Backtrackit

اگر قصد دارید صدا را در دستگاه آیفون خود حذف کنید پیشنهاد می کنیم پست چگونه صدای فیلم را در اندروید و آیفون حذف کنیم؟ را مطالعه بفرمایید.

SingPlay نرم افزار جداسازی صدا از آهنگ MP3 اندروید

برنامه SingPlay به طور خودکار صدا را از آهنگ MP3 جدا می کند. با استفاده از این برنامه شما می توانید آهنگ های مورد علاقه خود را بخوانید و ضبط کنید و آنها را با دوستان، خانواده و کل دنیا به اشتراک بگذارید. برنامه SingPlay به صورت خودکار تمام موسیقی های گوشی شما را به آهنگ های کارائوکه تبدیل می کند و کیفیت موسیقی اصلی را حفظ می کند. برای حذف صدا کافی است که یک آهنگ را از لیست ویقی های خود انتخاب کنید و Start کنید اما اگر قصد دارید صدای خود را ضبط کنید روی دکمه Record تپ کنید. بعد از اینکه آهنگ را تغییر دادید می توانید آن را به عنوان یک فایل MP3 در دستگاه خود ذخیره کنید و آن را در فیس بوک، یوتیوب و غیره به اشتراک بگذارید.

نرم افزار جداسازی صدا از آهنگ mp3 اندروید

علاوه بر برنامه حذف صدای خواننده می توانید از بهترین برنامه و روش های تغییر صدا گوشی و تبلت اندروید استفاده کنید.

دانلود برنامه حذف صدای خواننده (Vocal Remover) برای اندروید

برنامه Vocal Remover for Karaoke یکی دیگر از برنامه های جدا کردن صدای خواننده از آهنگ است که دارای ویژگی های زیر است:

  • ذخیره موسیقی دستکاری شده در فایل صوتی
  • کیفیت بالای صوت و عملکرد بهبود یافته
  • تنظیم نرخ بیت ذخیره سازی ۹۶ تا ۳۲۰ کیلو بیت در ثانیه
  • نمایش کاور آلبوم کتابخانه شما
  • کنترل پلی بک که از جستجو پشتیبانی می کند.

شما می توانید این برنامه را از گوگل پلی دانلود کنید. برنامه را باز کنید و آهنگ MP3 خود را از گالری انتخاب کنید و روی Vocal Remover تپ کنید. شما می توانید با استفاده از نوارهای اسلایدر میزان حداکثر و حداقل را سفارشی سازی کنید. بعد از اینکه صدای خواننده حذف شد روی دکمه Save تپ کنید.

دانلود برنامه حذف صدای خواننده (Vocal Remover) برای اندروید

شما موفق شدید صدای خواننده را از فایل MP3 خود حذف کنید حالا می توانید با بهترین برنامه ضبط صدا حرفه ای در گوشی اندروید صدای خود را به جای خواننده ضبط کنید.

منبع 1 : anzalweb

منبع 2 : دانلود آهنگ بی کلام خواننده های ایرانی از بیتستان


[ بازدید : 672 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

پنکیک های آرایشی

دوشنبه 28 آبان 1397
17:15
هانری

پنکیک های آرایشی


معمولا خانمی نیست که لوازم آرایشی نداشته باشد و با چنین لوازمی هم اشنا نباشد اما ما در این مقاله توضیحات و نکاتی را برای خانم های خوش سلیقه و با دقت بیان خواهیم کرد تا بهتر بتوانند از لوازم آرایشی خود استفاده کنند. پنکیک یکی از لوزام آرایشی مهم خانم هاست. افرادی که می خواهند پوستی یک دست داشته باشند و تا حدودی براقی پوست خود را در اثر چربی زیاد پوست با پنکیک زدن کم کنند.

در این بین با ما باشید با معرفی چند نمونه مثل پنکیک اسنس نام آشنا و خرید پنکک مک اصلی برترین دنیا .

پنکک مخملی کرمی است که قدرت پوشش بیشتری نسبت به کرم پودرها دارد و معمولا به صورت فشرده و به دو شکل چرب (سوپرا) و خشک ( اکوا) در بازار موجود می باشد برای استفاده از پنکیک ها از پد یا اسفنج استفاده می شود. پنکیک ها براساس رنگ و مارک نیز انواع مختلفی دارند که افراد براساس نیاز خود می توانند یکی را انتخاب کنند دقت داشته باشید که در انتخاب پنکیک شماره مناسب را انتخاب کنید برای مثال انتخاب 10 درجه رنگ روشنتر از پوست خود اشتباه بزرگی برای شما خواهد بود سعی کنید حداقل یک درجه روشنتر انتخاب کنید تا هم پوستتان کمی روشنتر شده و هم اینکه بتوانید پوست خود را صاف و یک دست کنید.

خانم ها با آرایش کردن سنشان بیشتر از حد معمولی نشان داده می شود اما این در صورتی است که آرایش غلیظ و غیر اصولی داشته باشند. پس توصیه ما این است حتی الامکان آرایش غلیظ نداشته باشید و اینکه با خواندن ادامه مطلب از نحوه درست استفاده کردن پن کیک آشنا شوید. آرایش کردن برای زیباتر شدن و رفع عیب و ایراد های صورت می باشد نه اینکه تا می توانید از لوازن آرایشی استفاده کنید.

همچنین شما میتوانید از محصولات آرایشی و بهداشتی فروشگاه شیک فام دیدن فرمایید.



[ بازدید : 566 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

مجله اینترنتی بیست ستون

يکشنبه 27 آبان 1397
13:41
هانری

عصر ارتباطات باعث تغییر و به نوعی بهبود در سبک زندگی افراد و فرهنگ زندگی خانواده‌ها شده است. توسعه روزافزون شبکه‌های اینترنتی و امکان دسترسی آسان به اینترنت و همگانی شدن لوازم الکترونیکی و دستگاه‌های هوشمند، تاثیر زیادی بر روی فرهنگ مردم و نحوه برخورد آن‌ها با دنیای پیرامون گذاشته است؛ به ‌طوری ‌که برای یافتن اطلاعات مربوط به نیازهای روزمره یا مطالعه اخبار و حوادث روز، دیگر نیاز به خرید روزنامه و مجله یا رفتن به فروشگاه‌ها نیست.

مجله اینترنتی بیست ستون از سال 1393 تا کنون به ‌عنوان وب ‌سایت خبری و سرگرمی خانواده راه اندازی و با استقبال مناسب کاربران روبرو شده است. در این سایت مقالات اختصاصی معتبر و جامعی در زمینه‌های مرتبط با نیازهای خانواده ارائه شده و در موضوعات متنوعی همچون اخبار ، سبک زندگی ، تغذیه سالم ، دنیای مد ، آشپزی ، سینما ، تناسب اندام ، مد و زیبایی ، و قرار گرفته است.

بیست ستون منبعی از بهترین در حوزه پزشکی ، بهداشت ، سلامت ، فناوری بسیاری از مطالب متونع دیگر است و خواننده بین مطالب و موضوعات متنوع، امکان انتخاب علایق خود را خواهد داشت. پیشنهاد می کنیم شما هم حتما نشانی این سایت را بخاطر بسپارید!

وب‌سایت خبری و سرگرمی بیست ستون: www.bistsotoon.com


[ بازدید : 538 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

ارمنستان

پنجشنبه 24 آبان 1397
16:28
هانری

ارمنستان سرزمینی با تاریخ پر فراز و نشیب و فرهنگی غنی است. در این مقصد گردشگری دیدنی از هر جاذبه‌ای که فکر کنید، نمونه‌ای منحصربه‌فرد وجود دارد. آثار تاریخی، یادبودها و رویدادهای فرهنگی، طبیعت نفس‌گیر و غذاهای لذیذ و سنتی.

مجموعه‌ی بی‌نظیری از صومعه‌‌های قرون وسطایی در سراسر این کشور پراکنده شده‌اند. این صومعه‌های زیبا که در چشم‌اندازهای بی‌نظیر طبیعی واقع شده‌اند از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ارمنستان هستند. فعالیت‌های تفریحی در فضای باز در ارمنستان بسیار پرطرفدار است. مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در چشم‌اندازهای نفس‌گیر طبیعی، توجه هر گردشگری را جلب می‌کند.

از سال ۲۰۰۱، تعداد گردشگران تور ارمنستان سالی ۲۵ درصد افزایش می‌یابد. معماری و آثار باستانی، فرهنگ غنی و چند هزار ساله و طبیعت فوق‌العاده از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور هستند.

دیدنی های ارمنستان


اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران

ارمنستان در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +4 قرار دارد و نیم ساعت از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی

ارمنی شرقی

واحد پول

درام (դր.) (AMD)

نوع برق شهری

برق شهری در ارمنستان ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است. پریزها و دوشاخه‌ها از نوع C و F است که در ادامه تصویر آن را مشاهده می‌کنید:

ارمنستان

ارمنستان

کد کشور

+۳۷۴

شماره‌های اضطراری

  • آتش نشانی ۱۰۱
  • پلیس ۱۰۲
  • خدمات اضطراری ۱۰۳

جهت رانندگی

راست

فرودگاه‌های بین‌المللی

ایروان – فرودگاه بین‌المللی زوارتنوتس

گیومری - فرودگاه شیراک

وضعیت آب‌ و ‌هوا

ارمنستان آب و هوای قاره‌ای دارد. تابستان‌های گرم و خشک این کشور از ژوئن تا سپتامبر ادامه دارد. در این فصل میانگین دمای هوا بین ۲۲ تا ۳۶ درجه است. زمستان‌های ارمنستان سرد و برفی هستند و میانگین دمای هوا بین منفی ۵ و منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. بهار دوران کوتاهی دارد و در مقابل، فصل پاییز طولانی است. در فصل پاییز، جنگل‌ها به هزاران رنگ زیبا و گرم پاییزی مزین می‌شوند.

میانگین بارش سالانه در دشت‌های خشک ۲۵۰ میلی‌متر و در نواحی مرتفع و مرطوب به ۸۰۰ میلی‌متر می‌رسد. میانگین بارش باران سالانه در سراسر ارمنستان ۵۰۰ میلی‌متر است. دو فصل بارانی در ارمنستان وجود دارد: فصل بهار یعنی از ماه مارس تا ژوئن و ماه‌های اکتبر و نوامبر. ایروان، پایتخت ارمنستان به طور میانگین در سال، ۹۲ روز بارانی و ۲۴۷۹ ساعت آفتابی دارد.

از ویژگی‌های ماه‌های زمستانی در ارمنستان، بارش زیاد برف است. برف روی قله‌ها تا مدت‌ها بعد از پایان زمستان باقی می‌ماند.

دیدنی های ارمنستان

بهترین زمان برای سفر

بهترین فصل برای سفر به ارمنستان ماه‌های بین مه تا اکتبر است. در این مدت هوا ملایم است و بارندگی معمول نیست.

جاذبه‌های گردشگری

ارمنستان با وجود اینکه کشوری نسبتا کوچک است و وسعت کمی دارد، از نظر جاذبه‌های گردشگری به خصوص آثار تاریخی، بسیار متنوع و گسترده است. تعدادی از قدیمی‌ترین کلیساها و صومعه‌های دنیا در این کشور قرار دارند. این کشور اولین کشوری بود که در سال ۳۰۱ میلادی مسیحیت را رسما پذیرفت از این رو قدیمی‌ترین کلیساها در این کشور واقع شده‌اند. یکی از مهم‌ترین و اولین کلیساهای ارمنستان، کلیسای جامع Etchmiadzin است که در سال ۳۰۳ ساخته شده و در سال ۴۸۰ بازسازی شده است.

میراث باستان‌شناسی از دیگر جذابیت‌های ارمنستان برای گردشگران هستند. این آثار و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی را به طبیعت منحصربه‌فرد و زیبا اضافه کنید. خواهید دید که ارمنستان یک مقصد گردشگری کامل و ایده‌ال است که از هر جاذبه‌ای نمونه‌ای برای ارائه به گردشگران دارد. در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های این کشور آشنا می‌شویم.

آبشار جرموک (Jermuk)

دیدنی های ارمنستان

این آبشار که از چشمه‌های آب گرم و آب معدنی سرچشمه می‌گیرد و از اشکال صخره‌ای تراورتن فرو می‌ریزد. این آبشار ۶۸ متری در یکی از دره‌های رودخانه‌ی Arpa در شهری به نام جرموک واقع شده است. این شهر را بیشتر به خاطر چشمه‌های آب گرم و اسپا می‌شناسند. در این شهر علاوه بر لذت بردن از آرامش اسپا می‌توانید طبیعت کوهستانی و جنگلی را هم تجربه کنید و از تماشای چشم‌اندازهای زیبای طبیعی لذت ببرید.

آبشار Qasakh

این آبشار ۷۰ متری از دو بخش تشکیل شده است و به دره‌ی Qasakh می‌ریزد. آبشار Qasakh در منطقه‌ای به نام Aragatsotn و در روستایی به نام Ohanavan قرار گرفته و بلندترین آبشار ارمنستان است. از دیگر جذابیت‌های این آبشار این است که صومعه‌ای به نام صومعه‌ی Ovanavank درست در جلوی آبشار قرار دارد که در قرن پنجم ساخته شده است.

آبشار Shaki

دیدنی های ارمنستان

این آبشار یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی ارمنستان است که در منطقه‌ی Syunik در شمال شهر کوچک و زیبای Sisian قرار دارد. این آبشار در مسیر رودی به همین نام شکل گرفته است و ارتفاعی در حدود ۱۸ متر دارد. شدت جریان آب در این آبشار به قدری است که زمانی که در کنار آن می‌ایستید، هیچ صدایی غیر از صدای آبشار را نمی‌شنوید. گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای تماشای این آبشار دیدنی به این منطقه سفر می‌کنند. اگر به طبیعت علاقه‌مند باشید، مطمئنا از تماشای این آبشار لذت می‌برید.

غار Archer

این غار طولانی‌ترین و عمیق‌ترین غار ارمنستان است که ۳/۵ کیلومتر طول و ۱۴۵ متر عمق دارد. این غار که در زبان محلی Archeri Karandzav به معنای «غار خرس» خوانده می‌شود و به این دلیل این طور نام‌گذاری شده که در آن تعداد زیادی استخوان خرس یافته شده است. پایین رفتن از گذرگاه‌ها و گشت زدن در هزارتو‌های این غار که هیچ منبع نور طبیعی ندارد حتی همراه با راهنما، تجربه‌ای هراس‌انگیز است که به هیچ عنوان برای کسانی که مبتلا به تنگناهراسی هستند، مناسب نیست. زیبایی‌های طبیعی و منحصربه فرد اشکال داخل این غار بسیار جالب توجه است. هزاران سال پیش، جریان‌های زیرزمینی با عبور خود از دل صخره‌ها، موجب فرسایش آنها شده و این غار را به وجود آورده‌اند. اکنون این مجموعه‌ی دیدنی از مجموعه‌ای از چند غار تشکیل شده که با گذرگاه‌های باریکی به هم مرتبط شده‌اند. هنوز هم قطراب آب از سقف این غار می‌چکد و استخرهای زیرین را پر می‌کند. آب این استخرها، زلال‌ترین آبی است که در تمام عمر خود دیده‌اید.

دره‌ی Qasakh

این دره‌ی زیبا که ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر عمق دارد، در منطقه‌ی Aragatsotn واقع شده است. صخره‌های بازالتی شگفت‌انگیز، زیبایی این دره را دوچندان کرده است. یک معبد متعلق به قرن چهارم در این دره وجود دارد که در دل صخره‌ها تراشیده شده است.

دره‌ی گارنی (Garni Gorge)

دیدنی های ارمنستان

این دره در ۲۳ کیلومتری شرق ایروان پایین دهکده‌ای به همین نام قرار گرفته است. یک معبد متعلق به قرن اول میلادی در این دره وجود دارد. دیواره‌های بخشی از این دره را صخره‌ها و ستون‌های بازالتی پوشانده است که بر اثر عبور رود Goght ایجاد شده‌اند. این بخش از دره را «سمفونی سنگ‌ها» می‌نامند. بنای معبد گارنی را بازمانده‌ی دوران مهرپرستی می‌دانند که برای نیایش خورشید و به عنوان مهرابه ساخته شده بود. تنها نیایشگاه غیرمسیحی بازمانده در ارمنستان نیایشگاه گارنی است.

دیدنی های ارمنستان

پل Vorotan Devil

این پل طبیعی تراورتنی بر اثر عبور چشمه‌های معدنی ساخته شده است. این پل ۳۰ متر طول و ۵۰ تا ۶۰ متر عرض دارد. از پایین این پل چشمه‌های آب گرم می‌گذرد.

شهر باستانی Argishtikhinili

این شهر یکی از شهرهای امپراتوری اورارتو بوده که در زمان امپراتور Argishti ساخته شده و به افتخار او نام‌گذاری شده است. قدمت این شهر به قرن هشتم تا ششم پیش از میلاد برمی‌گردد. بقایای استحکامات این شهر که ۱۵ کیلومتر در جنوب غربی شهر امروزی Armavir کشیده شده است بین روستاهای Nor-Armavir و Armavir قرار دارد. این شهر در کرانه‌های سمت چپ رود ارس ساخته شده است و مساحتی در حدود ۱۰۰۰ هکتار دارد.

مجموعه غار آرنی-۱ (Areni 1 cave)

دیدنی های ارمنستان

این مجموعه‌ی مسکونی باستانی که متعلق به عصر مس‌سنگی و عصر برنز است، بین ۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد مسکونی بوده است. این مجموعه در نزدیکی روستای آرنی در جنوب ارمنستان قرار دارد. در سال ۲۰۱۰ قدیمی‌ترین کفش چرمی دنیا در این مجموعه یافت شد. قدمت این کفش ۵۵۰۰ ساله چرمی، چند صد سال بیشتر از کفشی است که به همراه اوتسی مرد یخی یافت شده بود و در نتیجه به قدیمی‌ترین پاپوش چرمی شناخته شده جهان تبدیل شد.

تپه‌قلعه‌ی اربونی (Erebuni)

دیدنی های ارمنستان

این تپه‌قلعه توسط یکی از پادشاهان امپرانوری اورارتو یعنی Argishty I در قرن اول پیش از میلاد ساخته شده است. این مجموعه‌ی نظامی که با نام Arin Berd به معنای «قلعه‌ی خون» هم شناخته می‌شود، یکی از چندین قلعه‌ای است که در مرزهای شمالی امپاتوری اورارتوها ساخته شده و دارای اهمیت سیاسی و نظامی فوق‌العاده‌ای بوده است. از بخش‌های مختلف این قلعه می‌توان به بقایای به‌جامانده از قصرها و معبد سوسی (Susy) اشاره کرد.

دژ Horom

قدمت این دژ که در شرق دهکده‌ای به همین نام واقع شده است، به عصر برنز برمی‌گردد. این مجموعه به خاطر معماری شگفت‌انگیز و جالب توجهی که دارد، به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار باستانی ارمنستان شناخته می‌شود. علاوه بر دیواره‌های قلعه، در حفاری‌های این مجموعه، صنایع دستی گوناگونی پیدا شده که متعلق به ساکنان گذشته‌ی این قلعه بوده است.

صومعه‌ی تاتو (Tatev Monastery)

دیدنی های ارمنستان

صومعه‌ی تاتو یا مجموعه کلیسای تاتو، صومعه‌ای است مرتبط به کلیسای حواری ارمنی، متعلق به قرن نهم میلادی که در ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرقی ایروان، نزدیکی روستای تاتو در استان سیونیک، ساحل راست رود وروتان واقع شده است. این صومعه متشکل از سه کلیسا به نام‌های کلیسای بوغوس پطرس مقدس، کلیسای مریم مقدس و کلیسای گریگور مقدس است. در سال ۱۹۹۵ میلادی این مجموعه به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این صومعه در قرن‌های چهاردهم و پانزدهم میزبان یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های قرون وسطی ارمنستان به نام «دانشگاه تاتو» بوده است.

صومعه از زمان پیش از میلاد مسیح مورد استفاده بوده و یک معبد مهرپرستی در آن قرار داشته است. بعد از فراگیر شدن مسیحیت، این معبد به مرور زمان به کلیسا تبدیل شده و گسترش یافته است. به همین بخش‌های مختلف این مجموعه، قدمت‌های متفاوتی دارند و متعلق به دوره‌های زمانی مختلف هستند. این صومعه پس از زلزله‌ی سال ۱۹۳۱ آسیب‌ زیادی دید و گنبدهای کلیساهای سنت پل و سنت پیتر و برج‌های ناقوس ویران شدند. در سال‌های بعد گنبدها بازسازی شدند اما برج‌های ناقوس به همان شکل باقی ‌مانده‌اند.

امروزه این صومعه یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در ارمنستان است. برای بازدید از بناهای چشم‌گیر این مجموعه باید از دره‌ای صخره‌ای بگذرید. از فراز این کلیساها می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از دره و کوهستان را تماشا کنید.

رشته‌کوه قفقاز کوچک

دیدنی های ارمنستان

رشته‌کوه قفقاز کوچک با قله‌های پوشیده از برف، میزبان گردشگرانی است که پیاده‌گردی در طبیعت را دوست دارند و مسیرهای متعدد و زیبای این منطقه را برای لذت بردن از طبیعت کوهستانی انتخاب می‌کنند. در گوشه و کنار این رشته‌کوه شگفت‌آور و دیدنی، صومعه‌های قدیمی خودنمایی می‌کند. فرق نمی‌کند که در دره‌ها به گشت‌و‌گذار مشغول شوید یا قله‌ها و نواحی مرتفع را انتخاب کنید، در این منطقه‌ی کوهستانی، زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی را خواهید دید. سفر به دهکده‌های کوهستانی و خرید محصولات و چشیدن غذذهای محلی یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین خاطرات سفر شما را رقم خواهد زد.

این رشته‌کوه به موازات قفقاز بزرگ قرار گرفته و میانگین فاصله آنها حدود ۱۰۰ کیلومتر است و سرزمین کوهستانی ارمنستان را از شمال و شمال‌شرق محدود می‌سازد. بلندترین نقطه قفقاز کوچک، قله آراگاتس با ارتفاع ۴۰۹۰ متر و طول این رشته‌کوه، ۶۰۰ کیلومتر است.

میدان جمهوری، ایروان

دیدنی های ارمنستان

میدان جمهوری، میدان مرکزی شهر ایروان است که به شکل بیضی و به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است. این میدان از دوقسمت تشکیل شده است: یکی بخش بیضی شکل و دیگری بخشی شبیه ذوزنقه که در آن استخری با آب‌نمای موزیکال وجود دارد. اطراف این میدان را بناهایی احاطه کرده‌اند که با سنگ‌های زرد و صورتی توف به سبک نئوکلاسیک ساخته شده‌اند. این ساختمان‌ها عبارت‌اند از نگارخانه ملی و ساختمان موزه تاریخ (شمال شرقی)، وزارت دارایی (شرق)، خانه دولت (شرق)، وزارت ترابری و ارتباطات جمهوری ارمنستان (جنوب)، هتل «ماریوت» ارمنستان و وزارت امور خارجه (شمال غربی).

الکساند تامانیان (Alexander Tamanian) در سال ۱۹۲۴ این میدان را طراحی کرده است. ساخت بیشتر بناهای اطراف این مجموعه در دهه‌ی ۱۹۵۰ به پایان رسیده است. آخرین بنای این مجموعه نگارخانه‌ی ملی است که در سال ۱۹۷۷ ساخت آن به پایان رسیده است. در دوران شوروی، این میدان، میدان لنین نانیده می‌شد و تندیسی از لنین هم در مرکز آن قرار داشت. بعد از استقلال ارمنستان این تندیس از بین رفت و نام میدان هم عوض شد. بسیاری از رویدادهای سیاسی و رژه‌های نظامی روز استقلال ارمنستان در این میدان برگزار می‌شود. آب‌نمای موزیکال این میدان در سال ۲۰۰۷ افتتاح شده که با هزینه‌ی ۱/۴ میلیون یورویی توسط شرکت فرانسوی Aquatique Show International ساخته شده است.

منبع : کجارو


[ بازدید : 554 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

درمان سرماخوردگی در کودکان

پنجشنبه 24 آبان 1397
16:20
هانری

آیا کودک تان در سال 6 تا 10 بار از سرماخوردگی رنج می‌برد؟ آیا می‌دانید کارشناسان اعلام کرده‌اند که کودکان زیر 6 سال نباید به مقدار زیادی از داروهای سرماخوردگی و سرفه به علت عوارض خطرناک‌شان استفاه کنند؟ آیا می‌دانید برای بهبود سرماخوردگی کودک زیر شش سال‌تان چه کاری باید انجام دهید؟پاسخ کارشناسان به این سوال را می‌توانید در ادامه بخوانید.

درمان سرماخوردگی کودک و چند راه حل گیاهی(1)


روش پیشگیری

کودکان معمولا حدود 22 میلیون روز مدرسه را هر ساله به علت سرما خوردگی از دست می‌دهند. شما نمی‌توانید از کودک‌تان در برابر تمام ویروس‌ها محافظت کنید، اما این عادات سلامتی می‌تواند مقاومت بدن او را بالا ببرد. پیشنهاد میکنم مطلب درمان سرماخوردگی در کودکان رو مشاهده کنید
مطمئن شوید که او زیاد می‌خوابد
خستگی دائم کودک‌تان شاید به علت تنبلی سیستم ایمنی بدن او برای مبارزه با ویروس‌هاست. متاسفانه یک سوم کودکان به حد کافی نمی‌خوابند. به طور ایده‌آل یک نوزاد باید 18 ساعت، کودکان نوپا و پیش دبستانی 12 تا 14 ساعت و دبستانی‌ها 10 تا 11 ساعت در روز بخوابند. شاید این برای کودک شما عملی نباشد تا دیرتر از خواب بیدار شود، بنابراین اگر خواب او با این اعداد مطابقت نداشت، او را زودتر بخوابانید.
به او آموزش دهید تا دست‌هایش را زیاد بشوید
عملا 80% بیماری‌های عفونی که سرماخوردگی نیز شامل آن است از طریق تماس گسترش می‌یابند. بنابراین برای کودکان حیاتی است که زیاد دست‌هایشان را بشویند. برای این‌که مطمئن شوید او به اندازه کافی دست‌هایش را می‌شوید، از او بخواهید در طول شستن یک آهنگ بخواند. دستمال‌های مرطوب یا ضدعفونی‌کننده‌ها نمونه‌های خوبی برای برای پاکیزگی دست‌ها بیرون از خانه هستند.
خانه‌تان را تمییز نگهدارید
زمانی که یک نفر از خانواده شما سرماخورده است، در نظافت خانه خیلی دقت کنید تا دیگران نیز مریض نشوند. این یک رقابت است: ویروس‌ها می‌توانند تا 2 ساعت روی اجسامی چون فنجان، کانتر و حوله زنده بمانند، بنابراین به طور مداوم سطوح و اجسام را با سفیدکننده یا دستمال مرطوب ضد باکتری تمییز کنید. دنیل فرتارلی، عضو کمیته داروها می‌گوید: «میکروب‌ها روی کنترل تلویزیون و بازی‌های ویدئویی و دستگیره یخچال و در باقی می‌مانند.» به کودک خود نشان دهید که چگونه هنگام سرفه یا عطسه با دست جلوی دهان خود را بگیرد، در این صورت احتمال پخش میکروب در خانه کمتر خواهد شد. از دستمال کاغذی در دستشویی استفاده کنید، مسواک‌ها را از هم جدا کنید تا با هم در تماس نباشند و هیچ وقت لیوان، بشقاب و وسایل یگدیگر را استفاده نکنید.
مسکن شیرین
مطالعات اخیر نشان می‌دهد که عسل برای درمان سرفه از داروهای سرفه بهتر است و به کودک مریض کمک می‌کند تا بهتر بخوابد. محقق لان پل، عضو کمیته داروشناسی و درمان بالینی می‌گوید: «عسل برای کودکان یک سال و بالاتر ایمن است و کودکان از این‌که آن را به جای دارو بخورند خوشحال می‌شوند، زیرا طعم خوبی دارد. عسل تیره، مثل گندم سیاه ممکن است بهتر عمل کند زیرا آنتی اکسیدان آن بیشتر است. نصف قاشق چای‌خوری عسل به کودکان یک تا پنج سال و یک قاشق به کودکان شش تا یازده سال بدهید. اما هیچ‌وقت آن را را به کودکان زیر یک سال ندهید؛ آنها می‌توانند بوتولیسم باکتری‌های موجود در آن را دریافت کنند.

درمان سرماخوردگی کودک و چند راه حل گیاهی(1)

سرفه و گلو درد
سرفه با پاک‌سازی مخاط از راه‌های هوایی به کودک شما کمک می‌کند تا بهتر نفس بکشد، بنابراین از آن جلوگیری نکنید. کاترین تام-رزوان مدیر داروسازی بالینی در بیمارستان کودکان در مونته فیور در شهر نیویورک می‌گوید: «داروهای ضد سرفه ممکن است واقعا مضر باشند: ممکن است تعدادی از آن‌ها دچار بیش‌فعالی، سرگیجه و بی‌خوابی شوند.» با این وجود آن‌ها می‌توانند گلوی کودک شما را تحریک کنند. قبل از هشدار اخیر از هر 10 کودک یک نفر به گلو درد و سرماخوردگی در یک هفته مبتلا ‌شد. حال این داروها را برای نوزادان و کودکان نوپا و شاید حتی برای کودکان بزرگ‌تر امتحان کنید.

سرفه و گلودرد: سوپ
این بیشتر از یک درمان سنتی قدیمی است. تحقیقات نشان می‌دهد که سوپ مرغ خاصیت ضد التهابی دارد.
سرفه و گلودرد: مایعات
مایعات گرم و سرد مخاط را نازک‌تر می‌کند بنابراین سرفه کردن آسان‌تر می‌شود. به علاوه مایعات گلو را نرم می‌کند و آب بدن را نگه می‌دارد. از آن‌ها بخواهید آب یخ، آب میوه سرد یا گرم یا چای بدون کافئینی که با عسل مخلوط شده، بنوشند.
سرفه و گلو درد: مکیدن
کودکان 4 سال یا بزرگ‌تر می‌توانند آب‌نبات‌های ضد سرفه و گلودرد یا شکلات‌های بدون قند یا توت‌های منجمد شده بخورند. خورده‌های یخ نیز برای کودکان بزرگ‌تری که خارش گلو دارند، مناسب است.

درمان سرماخوردگی کودک و چند راه حل گیاهی(1)

منبع : نینی بان


[ بازدید : 573 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

وایمکس

پنجشنبه 24 آبان 1397
16:12
هانری

برای متصل‌کردن رایانه به اینترنت، چند راه مشخص وجود دارد که معمولا عبارتند از اتصال از طریق سیم ویژه به مودم یا اینترنت کابلی، اتصال به یک شبکه وای ‌ـ‌ فای و نیز گزینه اتصال از طریق خطوط Dial-up که البته این آخری سرعت و کارایی چندانی ندارد.

تهیه زیرساخت‌های لازم برای اتصال از طریق اینترنت کابلی بسیار پر هزینه است، زیرا شرکت‌ها یا دولت‌ها باید هزینه سنگین نصب شبکه‌های متعدد برای رساندن کابل به واحدهای مختلف مسکونی یا اداری را متقبل شوند. همچنین فناوری DSL نیز نیاز به زیرساخت‌های مخابراتی خطوط تلفن ثابت دارد و همین امر سبب می‌شود، این فناوری بیشتر به شهرها محدود شده و بسیاری از روستاها یا نواحی بین شهری از دسترسی به اینترنت محروم باشند.

شاید اینترنتی با سرعت بالا و البته بدون نیاز به سیم که در عین حال مناطق گسترده‌ای را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد، بتواند این مشکل را حل کند. فناوری وایمکس (WiMAX) برای حل این مشکلات وارد عرصه دیجیتال شد.

همان‌طور که شبکه‌های تلفن همراه می‌توانند اینترنت همراه را در اختیار مشترکان خود قرار دهند، شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات وایمکس نیز می‌توانند اینترنت بی‌سیم را بدون نیاز به خط تلفن به مشتریان خود عرضه کنند.


یک شبکه بی‌سیم گسترده

وایمکس شباهت‌ زیادی به شبکه‌ معمولی وای‌ ـ‌ فای دارد، با این تفاوت که گستره پوشش آن به مراتب بیشتر است و به این ترتیب می‌توان از آن در مناطقی که حتی شبکه تلفنی هم وجود ندارد، استفاده کرد. یک سیستم وایمکس دارای دو بخش عمده است که عبارتند از «دکل وایمکس» و «دریافت‌کننده وایمکس».


دکل وایمکس (WiMAX tower) شباهت زیادی به دکل‌های شبکه‌های تلفن همراه دارد. دکل وایمکس می‌تواند منطقه‌ بسیار گسترده‌ای را تحت پوشش خود قرار دهد. دکل وایمکس از طریق کابل به شبکه اینترنت متصل می‌شود یا این‌که با اتصال به دکلی دیگر به تبادل داده می‌پردازد.


دریافت‌کننده وایمکس مودمی ساده است که باید به آنتن ویژه‌ای متصل شود. در برخی مدل‌ها از مودم‌های وایمکس، این آنتن درون مودم جای گرفته است.

پوشش و سرعت وایمکس

وایمکس، ساختاری کم و بیش مشابه با شبکه‌های وای‌ ـ‌ فای معمولی دارد. در شبکه وایمکس داده‌ها از طریق امواج رادیویی از رایانه‌ای به رایانه‌ای دیگر منتقل می‌شود. همچنین برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز دیگران به این داده ها، امواج به صورت رمزگذاری شده ارسال می‌شود.

سرعت انتقال داده‌ها در شبکه‌های وای‌‌ـ‌فای کمتر از شبکه وایمکس است. با این حال اصلی‌ترین تفاوت میان وای ‌ـ ‌فای و وایمکس را باید در گستره پوشش شبکه‌ای آنها جست. شبکه وایمکس می‌تواند تا شعاع 30 کیلومتری از دکل را پوشش دهد، البته این میزان به فرکانس و نیز انرژی مورد استفاده بستگی دارد. همچنین وضع جوی و اقلیمی، وجود ساختمان‌های بلند و نیز عوامل دیگر می‌تواند سبب کاهش دامنه پوشش شبکه‌های وایمکس شود.

راه‌حلی برای کشورهای در حال توسعه

بسیاری از کشورهای در حال توسعه که از زیرساخت‌های مخابراتی برای دسترسی به اینترنت پرسرعت محروم هستند، به سمت شبکه وایمکس گرایش یافته و به این ترتیب امکان دسترسی ساکنان نواحی مختلف و بویژه نواحی روستایی و دورافتاده به اینترنت پرسرعت فراهم شده است.

مودم‌های وایمکس

مودم‌های ارائه‌شده از سوی شرکت‌های ارائه‌دهنده شبکه وایمکس به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند.


دسته اول مودم‌های فضای باز (Outdoor Modem) هستند. این مودم‌ها که معمولا قیمت بالاتری نسبت به مودم‌های دیگر دارند، عملکرد خوبی در دریافت امواج داشته و به همین دلیل برای مناطقی که پوشش امواج در آنها ضعیف‌تر است کاربردی‌تر خواهد بود. این مودم‌ها بزرگ‌تر از مودم‌های دیگر بوده و برای نصب بیرون از ساختمان طراحی شده‌اند و در نتیجه برای جابه‌جایی‌های مکرر مناسب نخواهند بود. همچنین برخی از این مودم‌ها قابلیت وای‌‌ـفای نداشته و حتما باید به وسیله کابل به رایانه متصل شوند.

دست دوم مودم‌ها را مودم‌های داخلی (Indoor Modem) می‌نامند. این مودم‌ها قابل حمل بوده و می‌توان از آنها درون ساختمان نیز استفاده کرد. منبع تغذیه این مودم‌ها، برق شهری است. باید توجه داشت که موقعیت محل استفاده، نقش مهمی در کیفیت امواج و در نتیجه حجم داده‌های دریافتی دارد.

سومین دسته از مودم‌ها را در اصطلاح جیبی (Pocket Modem) می‌نامند. این مودم‌ها از باتری کوچکی تغذیه کرده و براحتی می‌توان به صورت بی‌سیم از آنها استفاده کرد. البته این حجم کوچک سرانجام به بهای کاهش کیفیت امواج دریافتی تمام می‌شود.

وایمکس در ایران

اکنون چند شرکت ایرانی، خدمات وایمکس را به مشترکان خود ارائه می‌دهند که در میان آنها دو شرکت «مبین‌نت» و «ایرانسل» بیشترین پوشش شبکه‌ای را دارند. کاربران این دو شرکت می‌توانند با توجه به نیاز خود، از میان مودم‌های مختلف یکی را انتخاب و به اینترنت با سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه تا دو مگابیت بر ثانیه دسترسی داشته باشند. همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد، برای استفاده از شبکه وایمکس به خط تلفن نیازی نخواهد بود. گستره پوششی این دو شرکت نیز تفاوت‌هایی با هم دارد. شبکه وایمکس مبین‌نت شهرهای زیادی در همه استان‌های کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد. وایمکس ایرانسل نیز شهرهایی در هفت استان تهران، البرز، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان را زیر پوشش خود دارد و شما میتواتید برای خرید شارژ وایمکس ایرانسل از وبسایت می شارژ استفاده کنید ..!

منبع : yjc


[ بازدید : 549 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

اگر به فکر خرید قاب هستید، بخوانید!

دوشنبه 14 آبان 1397
14:49
هانری

بین غول­های بزرگ ساخت گوشی موبایل در دنیا، رقابت عجیبی بر سر تولید گوشی­های هوشمندتر، سریع­تر و ظریف­تر
شکل گرفته است که این موضوع به­ مرور زمان تلفن­های همراه را نیز به گجت­های با ارزش­تری تبدیل کرده است. گوشی­های موبایل هر­روز گران­تر می­شوند و ما هم اطلاعات با ارزش بیشتری را در آن­ها ذخیره می­کنیم. طبق آمار، 45% از کسانی که گوشی هوشمند خریداری می­کنند در هفته­های اول استفاده آن را روی زمین می­اندازند و گوشی آن­ها دچار خط­ و ­خش و آسیب­­های جدی می­شود. به همین دلیل اهمیت خرید انواع محافظ گوشی مانند
انواع قاب گوشی و کاور موبایل بیش از پیش ضروری شده است.

هزاران مدل از انواع گارد گوشی و کاو موبایل در سراسر دنیا وجود دارد که شاید بیشترین تنوع را در حوزه لوازم جانبی موبایل ایجاد می­کنند. اما برای خرید قاب مناسب برای موبایل به چه نکاتی باید توجه کنیم و اساسا علت اصلی خرید قاب گوشی چیست؟

علت اصلی خرید قاب گوشی محافظت از گوشی است

انواع گارد گوشی و کاور موبایل با قیمت­های متفاوتی در بازار موجود است اما میانگین قیمت آنها حدود 40.000 تومان برای قاب گوشی سامسونگ، هواوی، شیائومی و حدود 60.000 تومان برای انواع گوشی­های اپل است. گارد گوشی مانند بیمه ای است که برای خودرو یا خانه خودتون تهیه می­کنید. هر آدم عاقلی ترجیح می­دهد که با اندکی هزینه در حدود چند­ ­ده هزار تومان، اسمارت فون گران قیمت خود را در برابر آسیب­های ناشی از به زمین افتادن و خط و خش بیمه کند. همچنین بسیاری از افراد مانند ورزشکارانی که با آب سروکار دارند، قاب و کاور گوشی ضد آب تهیه می کنند یا طبیعت­گردان و کسانی که کوهنوردی می­کنند، ترجیح می دهند قاب­های بسیار محکم و ضد ضربه داشته باشند. برای مطالعه بیشتر در این رابطه میتوانید به این مقاله مراجعه کنید.

حفظ استایل و زیبایی با مدل های جدید قاب گوشی

قاب گوشی در طرح و رنگ های بسیار گوناگونی تولید میشود. بعضی از قاب­های موبایل که مد می­شوند و همه جا آن ها را می­بینید، آن قدر وسوسه کننده و زیبا هستند که شاید به خاطر آن­ها حاضر باشید در صورتی که از نظر محافظت از گوشی، کارایی خوبی نداشته باشند هم آن­ها را خریداری کنید. حتی برخی افراد رنگ کاور موبایل خودشون را با رنگ لباسشون ست می­کنند و در روزها و مناسبت­های خاص از یک مدل گارد گوشی استفاده میکنند. مثلا قاب­های سیلیکونی یا قاب­های گوشی فانتزی، تنوع رنگ بسیار بالا و جذابی دارند که البته بعضی از آن­ها هم، بسیار مقاوم و با کیفیت هستند. کسانی هم که پوشش مجلسی یا کلاسیک دارند می­توانند از انواع قاب­های چرمی استفاده کنند.


انواع قاب گوشی موجود در بازار ایران چیست ؟

معمولا در بازار ایران قاب­های گوشی را بر اساس جنس یا طرح اسم گذاری می­کنند اما به صورت کلی به دو دسته قاب­های نرم و قاب­های سخت، تقسیم بندی می­شوند که بیشتر افراد از قاب­های نرم و ژله ای استفاده می­کنند :

· قاب گوشی ژله ای

· قاب گوشی چرمی

· قاب گوشی طرح دار

· قاب گوشی سیلیکونی

· قاب گوشی آکواریومی

· قاب گوشی پارچه ای

· قاب گوشی خزدار

· قاب گوشی فلزی

· قاب گوشی ضد آب

· قاب گوشی آینه ای و ...

کاور گوشی از نظر کارایی و یا استایل دسته­بندی­های دیگری مثل کیف گوشی، فیلپ کاور، بک کاور گوشی و ... نیز دارد.

به صورت کلی در نظر داشته باشید که اگر جنس بدنه گوشی شما فلزی یا پلاستیک خیلی سخت می­باشد، حتما از قاب های نرم و ژله ای استفاده کنید تا در اثر تعویض یا جابجایی قاب، بدنه گوشی شما خط و خش نیافتد. همچنین اگر جنس بدنه گوشی شما فلزی نیست یا از پلاستیک خیلی سخت ساخته نشده، می­توانید از قاب های محکم و فلزی استفاده کنید.

البته در نظر داشته باشید که قاب موبایل باید حتما روی گوشی، اصطلاحا فیت شود و گوشی آزادانه درون قاب حرکت نکند، در غیر این صورت حرکت گوشی درون قاب به مرور ساییدگی­هایی را روی بدنه ایجاد می­کند و باعث آسیب رسیدن به گوشی شما می­شود.

چرا قاب موبایل پرطرفدار شده‌ است؟

اگر نگاهی به تاریخچه‌ی گوشی‌های همراه بیندازیم، به قدرت شرکت نوکیا در سال‌های نه‌چندان دور می‌رسیم. گوشی‌های این شرکت دوام بسیار زیادی داشتند و هنگام اصابت به زمین، بدنه‌ی گوشی برای محافظت از قطعات داخلی آن، جدا می‌شد. اما گوشی‌های هوشمند امروزی کمی پیچیده‌تر از آن‌ها هستند و نمی‌توان طراحی گذشته را بر روی آن‌ها پیدا کرد. موبایل های امروزی دارای قطعات مختلفی هستند و یک ضربه‌ی ساده می‌تواند به راحتی یکی از این قطعات را دچار مشکل کند. بنابراین، به نظر می‌رسد استفاده از قاب موبایل می‌تواند در محافظت از گوشی‌ها نقش پررنگی را ایفا کند.

در کنار تمامی این موارد، معمولا ضربات وارد شده به موبایل جزو موارد گارانتی به حساب نمی‌آیند. بنابراین در صورتی که گوشی شما توسط ضربه آسیب دید، احتمالا شرکت گارانتی کننده، از تعویض قطعه‌ی گوشی خودداری خواهد کرد. در نتیجه، قاب موبایل می‌تواند نقش یک گارانتی بسیار معتبر را برای شما داشته باشد تا در مواقع برخورد به زمین، از قطعات گوشی‌هوشمند به بهترین شکل ممکن مراقبت کند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که قاب‌ گوشی با کیفیت بالا خریداری می‌کنید اما از قیمت نه‌چندان ارزان آن ناراضی هستید،‌ این را هم در نظر داشته باشید که قیمت گوشی شما به مراتب بالاتر از قیمت قاب موبایل است. بنابراین با هزینه‌ای نه‌چندان زیاد، می‌توانید از خسارت بسیار بیشتری جلوگیری کنید. کافی است نگاهی به قیمت گوشی های هواوی جدید و قاب گوشی هواوی بیاندازید.

از کدام سایت قاب گوشی خریداری کنیم؟

باید به فکر نیاز خودتون باشید و بر اساس آن بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای خرید اینترنتی قاب گوشی یکی از نکات مهم که باید به آن توجه کنید، تجربه خرید لذت بخش مشتریان قبلی است که موارد زیر می­تواند در آن موثر باشد :

· تنوع محصول بسیار بالا

· موجود بودن محصولات

· پشتیبانی آنلاین دائم و کارآمد

· به روز بودن

· قابل اعتماد بودن

· ارسال سریع به سراسر ایران

· سادگی سایت و امکان پیدا کردن قاب­های دلخواه

طبیعی هست که فروشگاه­های اینترنتی که به صورت تخصصی روی یک موضوع کار می­کنند، کیفیت محصول و خدمات آن ها در آن حوزه به مراتب از بزرگترین فروشگاه­های اینترنتی هم بالاتره. یکی از سایت­هایی که به احتمال زیاد توجه شما را نیز جلب می­کند، فروشگاه اینترنتی نشت آپ است که تقریبا تمام مدل­های گوشی موجود در بازار ایران را در دسته بندی­های خودش قرارداده و به علت حضور فیزیکی آن ها در بازار بزرگ عمده فروشی لوازم جانبی تهران، تنوع محصول بالایی دارد. حتی اگر در سایت قاب موبایل مورد نظرتون را پیدا نکردید از طریق پشتیبانی آنلاین می­توانید برای گوشی خودتون درخواست موجودی قاب کنید تا به صورت اختصاصی شما را راهنمایی کنند.


[ بازدید : 552 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موزیک جدید ایرانی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]