درمان سرماخوردگی در کودکان

پنجشنبه 24 آبان 1397
16:20
هانری

آیا کودک تان در سال 6 تا 10 بار از سرماخوردگی رنج می‌برد؟ آیا می‌دانید کارشناسان اعلام کرده‌اند که کودکان زیر 6 سال نباید به مقدار زیادی از داروهای سرماخوردگی و سرفه به علت عوارض خطرناک‌شان استفاه کنند؟ آیا می‌دانید برای بهبود سرماخوردگی کودک زیر شش سال‌تان چه کاری باید انجام دهید؟پاسخ کارشناسان به این سوال را می‌توانید در ادامه بخوانید.

درمان سرماخوردگی کودک و چند راه حل گیاهی(1)


روش پیشگیری

کودکان معمولا حدود 22 میلیون روز مدرسه را هر ساله به علت سرما خوردگی از دست می‌دهند. شما نمی‌توانید از کودک‌تان در برابر تمام ویروس‌ها محافظت کنید، اما این عادات سلامتی می‌تواند مقاومت بدن او را بالا ببرد. پیشنهاد میکنم مطلب درمان سرماخوردگی در کودکان رو مشاهده کنید
مطمئن شوید که او زیاد می‌خوابد
خستگی دائم کودک‌تان شاید به علت تنبلی سیستم ایمنی بدن او برای مبارزه با ویروس‌هاست. متاسفانه یک سوم کودکان به حد کافی نمی‌خوابند. به طور ایده‌آل یک نوزاد باید 18 ساعت، کودکان نوپا و پیش دبستانی 12 تا 14 ساعت و دبستانی‌ها 10 تا 11 ساعت در روز بخوابند. شاید این برای کودک شما عملی نباشد تا دیرتر از خواب بیدار شود، بنابراین اگر خواب او با این اعداد مطابقت نداشت، او را زودتر بخوابانید.
به او آموزش دهید تا دست‌هایش را زیاد بشوید
عملا 80% بیماری‌های عفونی که سرماخوردگی نیز شامل آن است از طریق تماس گسترش می‌یابند. بنابراین برای کودکان حیاتی است که زیاد دست‌هایشان را بشویند. برای این‌که مطمئن شوید او به اندازه کافی دست‌هایش را می‌شوید، از او بخواهید در طول شستن یک آهنگ بخواند. دستمال‌های مرطوب یا ضدعفونی‌کننده‌ها نمونه‌های خوبی برای برای پاکیزگی دست‌ها بیرون از خانه هستند.
خانه‌تان را تمییز نگهدارید
زمانی که یک نفر از خانواده شما سرماخورده است، در نظافت خانه خیلی دقت کنید تا دیگران نیز مریض نشوند. این یک رقابت است: ویروس‌ها می‌توانند تا 2 ساعت روی اجسامی چون فنجان، کانتر و حوله زنده بمانند، بنابراین به طور مداوم سطوح و اجسام را با سفیدکننده یا دستمال مرطوب ضد باکتری تمییز کنید. دنیل فرتارلی، عضو کمیته داروها می‌گوید: «میکروب‌ها روی کنترل تلویزیون و بازی‌های ویدئویی و دستگیره یخچال و در باقی می‌مانند.» به کودک خود نشان دهید که چگونه هنگام سرفه یا عطسه با دست جلوی دهان خود را بگیرد، در این صورت احتمال پخش میکروب در خانه کمتر خواهد شد. از دستمال کاغذی در دستشویی استفاده کنید، مسواک‌ها را از هم جدا کنید تا با هم در تماس نباشند و هیچ وقت لیوان، بشقاب و وسایل یگدیگر را استفاده نکنید.
مسکن شیرین
مطالعات اخیر نشان می‌دهد که عسل برای درمان سرفه از داروهای سرفه بهتر است و به کودک مریض کمک می‌کند تا بهتر بخوابد. محقق لان پل، عضو کمیته داروشناسی و درمان بالینی می‌گوید: «عسل برای کودکان یک سال و بالاتر ایمن است و کودکان از این‌که آن را به جای دارو بخورند خوشحال می‌شوند، زیرا طعم خوبی دارد. عسل تیره، مثل گندم سیاه ممکن است بهتر عمل کند زیرا آنتی اکسیدان آن بیشتر است. نصف قاشق چای‌خوری عسل به کودکان یک تا پنج سال و یک قاشق به کودکان شش تا یازده سال بدهید. اما هیچ‌وقت آن را را به کودکان زیر یک سال ندهید؛ آنها می‌توانند بوتولیسم باکتری‌های موجود در آن را دریافت کنند.

درمان سرماخوردگی کودک و چند راه حل گیاهی(1)

سرفه و گلو درد
سرفه با پاک‌سازی مخاط از راه‌های هوایی به کودک شما کمک می‌کند تا بهتر نفس بکشد، بنابراین از آن جلوگیری نکنید. کاترین تام-رزوان مدیر داروسازی بالینی در بیمارستان کودکان در مونته فیور در شهر نیویورک می‌گوید: «داروهای ضد سرفه ممکن است واقعا مضر باشند: ممکن است تعدادی از آن‌ها دچار بیش‌فعالی، سرگیجه و بی‌خوابی شوند.» با این وجود آن‌ها می‌توانند گلوی کودک شما را تحریک کنند. قبل از هشدار اخیر از هر 10 کودک یک نفر به گلو درد و سرماخوردگی در یک هفته مبتلا ‌شد. حال این داروها را برای نوزادان و کودکان نوپا و شاید حتی برای کودکان بزرگ‌تر امتحان کنید.

سرفه و گلودرد: سوپ
این بیشتر از یک درمان سنتی قدیمی است. تحقیقات نشان می‌دهد که سوپ مرغ خاصیت ضد التهابی دارد.
سرفه و گلودرد: مایعات
مایعات گرم و سرد مخاط را نازک‌تر می‌کند بنابراین سرفه کردن آسان‌تر می‌شود. به علاوه مایعات گلو را نرم می‌کند و آب بدن را نگه می‌دارد. از آن‌ها بخواهید آب یخ، آب میوه سرد یا گرم یا چای بدون کافئینی که با عسل مخلوط شده، بنوشند.
سرفه و گلو درد: مکیدن
کودکان 4 سال یا بزرگ‌تر می‌توانند آب‌نبات‌های ضد سرفه و گلودرد یا شکلات‌های بدون قند یا توت‌های منجمد شده بخورند. خورده‌های یخ نیز برای کودکان بزرگ‌تری که خارش گلو دارند، مناسب است.

درمان سرماخوردگی کودک و چند راه حل گیاهی(1)

منبع : نینی بان


[ بازدید : 573 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موزیک جدید ایرانی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]